دیدار رفت فینال جام حذفی ایران عصر امروز در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد و پرسپولیس و ملوان انزلی در حالی با قضاوت علیرضا فغانی مقابل هم قرار می‌گیرند که سابقه درخشانی در جام حذفی دارند

فوتبال

این دو تیم قدیمی در دهه 60 دو بار در فینال این جام به مصاف هم رفتند که در هر دو بازی سرخپوشان با شکست ملوان قهرمان شدند. ملوان یکی از تیم‌های پر افتخار در جام حذفی است که تا به حال 6 بار به فینال این رقابت‌ها راه یافته و در این 6 فینال 3بار عنوان قهرمانی را به دست آورده است. پرسپولیس هم تا‌کنون 4 قهرمانی را به دست آورده و به‌دنبال این است که با کسب پنجمین قهرمانی به رکورد استقلال تهران برسد. پرسپولیس در 2 بازی قبلی با شکست دادن سپاهان و فولاد نشان داد که انگیزه زیادی برای قهرمانی در جام حذفی دارد ولی ملوان هم با شکست دادن استقلال ثابت کرد به هیچ عنوان حریف دست و پا بسته‌ای برای سرخ‌ها نخواهد بود.ملوانی‌ها در 2 بازی رفت و برگشت لیگ برتر موفق به شکست پرسپولیس شدند و همین موضوع آنها را از لحاظ روحی در شرایط مناسبی قرار خواهد داد.پیروزی در ورزشگاه آزادی و حتی تساوی هم برای ملوان یک نتیجه ایده‌آل محسوب می‌شود چرا که آنها در انزلی برای هر تیم یک حریف خطرناک محسوب می‌شوند.البته پرسپولیس در این دیدار میزبان است و مقابل تماشاگران خودی از امتیاز میزبانی سود خواهد برد.

تا جمعه میهمانم

علی دایی در آستانه این بازی حساس می‌گوید: «سال گذشته هم مسیر سختی را طی کردیم و در جام حذفی بازی کردن با تیم‌های لیگ یک سخت‌تر است. امسال در جام حذفی آلمان شالکه در فینال با دویسبورگ بازی کرد، تیمی که اصلا به بوندس‌لیگا راه پیدا نکرده بود. امسال با تیم‌های نامی‌تری بازی کردیم و بازی‌های سختی را پشت سر گذاشتیم.» او ادامه می‌دهد:«در لیگ برتر 6 امتیاز به ملوان دادیم که اگر این امتیازها را می‌گرفتیم موفق‌تر بودیم.‌ همه هم قسم شدیم تا جبران مافات کنیم و با یک بازی خوب و منطقی شکست‌ها را جبران کنیم. ما با تیم خوبی بازی داریم. آنها شایستگی‌هایشان را نشان دادند و جایگاه خوبی هم در لیگ به دست آوردند. بازی سختی خواهد بود اما برای راه پیدا کردن به آسیا باید بازی رفت را ببریم و اگر شد در بازی برگشت هم پیروز شویم.» دایی درباره وضعیتش برای فصل آینده تاکید می‌کند: «تا جمعه میهمان پرسپولیس هستم و بعد از آن هم من و هم باشگاه می‌توانیم تصمیم‌گیری کنیم. آن زمان است که به پیشنهادهای دیگرم فکر می‌کنم.

چه قهرمان بشویم و چه قهرمان نشویم، تا روزی که به من احتیاج است، خدمت می‌کنم و روزی که مرا نخواهند می‌روم.» دایی با اشاره به اظهارنظرهایی مبنی بر اینکه او قول قهرمانی داده است، می‌گوید:« من هیچ موقع قول قهرمانی نداده‌ام و گفته‌ام که در هر سه جام تلاشم را می‌کنم. اینها صحبت‌هایی است که عده‌ای انجام می‌دهند تا من را به حاشیه بکشانند. وجدان من راحت است که با تمام وجود در خدمت پرسپولیس هستم و دانسته کاری نکرده‌ام که به ضرر پرسپولیس باشد.»

می خواهم نخستین باشم

فرهاد پورغلامی سرمربی ملوان هم امیدوار به کسب قهرمانی است.او می‌گوید: «هر دو تیم دوست دارند جام قهرمانی را بالای سر ببرند ولی امیدوارم این تیم ملوان باشد.» او درباره حضور هواداران پر شمار پیروزی در بازی امروز می‌گوید: «فکر نمی‌کنم تاثیر زیادی روی روند تیم ما داشته باشد. قبلا هم در چنین جو‌هایی بازی کرده‌ایم و تلاش می‌کنیم بدون شکست برگردیم. من به‌عنوان بازیکن دوبار جام حذفی را بالای سر برده‌ام و دوست دارم به‌عنوان مربی نیز این جام را بالای سر ببرم. اگر این امر رخ دهد، در تاریخ ملوان نخستین کسی هستم که به‌عنوان بازیکن و مربی در جام حذفی قهرمان می‌شود.» پورغلامی درباره فصل آینده و احتمال همکاری‌اش با ملوان می‌گوید: «فعلا تصمیمی نگرفته‌ام و باشگاه هنوز اقدامی نکرده است. قرارداد من با باشگاه پس از بازی با پیروزی به پایان می‌رسد. برای ماندن در ملوان شرایطی دارم که به بهتر شدن ملوان کمک می‌کند. »

کد خبر 136966

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز