کریم اعظمی: رضا نوروزی خودش را در استیل‌آذین به‌عنوان یکی از مهاجمان گلزن فوتبال ایران معرفی کرد و زمانی که حمید استیلی هدایت این تیم را بر عهده داشت، توانست گل‌های حساسی به ثمر برساند.

فوتبال - بازیکنان - رضا نوروزی

نوروزی در فصل قبل استیل‌آذین را به مقصد فولاد ترک کرد و در فصل گذشته توانست در رقابت با مهاجمان سرشناس لیگ برتر، در نهایت مقام آقای گلی را از آن خود کند. نوروزی در مورد کسب این عنوان، فصلی که پشت سر گذاشت و همچنین مسائل مختلف دیگر به سؤالات همشهری پاسخ داده است.

  • ابتدای فصل اصلا فکر نمی‌کردی که آقای گل شوی؛ این‌طور نیست؟

یقینا همینطور است. یکی از هدف‌هایم کسب آقای گلی بود اما واقعیتش اول فصل فکر نمی‌کردم بتوانم به این عنوان برسم. رفته‌رفته انگیزه‌ام برای کسب آقای گلی بیشتر شد. وقتی آن اوایل از من در مورد آقای گلی سؤال می‌کردند اصلا نمی‌خواستم جواب بدهم چون معتقد بودم اگر به آقای گلی فکر کنم تمام موقعیت‌ها را از دست می‌دهم و تمرکزم از بین می‌رود. رفته‌رفته شرایط تغییر کرد و به کسب این عنوان فکر ‌کردم. من در طول فصل خیلی تلاش کردم تا بتوانم خودم را نشان بدهم و حالا خیلی خوشحالم.

  • در مقاطعی از فصل هم بدشانسی آوردی و مصدوم شدی؛ درست است؟

بله، 7 بازی را به‌دلیل مصدومیت از دست دادم و اگر این بازی‌ها را از دست نمی‌دادم با گل‌های بیشتری می‌توانستم رکورد بزنم.

  • جالب اینجاست که به رضا عنایتی زنگ زدی و از او بابت شکستن رکوردش عذرخواهی کردی!

بله، من به او زنگ زدم. برای یک مهاجم خیلی سخت است که در طول فصل 21 گل بزند و عنایتی این کار را کرده بود. به او تبریک گفتم و در ضمن بابت شکستن رکوردش عذرخواهی کردم.

  • در مورد سقوط استیل‌آذین- تیم سابقت- چه نظری داری؟

ناراحتم که این تیم به لیگ دسته اول سقوط کرد. من قبلا هم گفتم که اطرافیان مالک باشگاه مشاوره‌های بدی به او می‌دادند و همین مسائل باعث سقوط این تیم شد.

  • در مورد افشین قطبی صحبت کن که از تو در تیم ملی زیاد استفاده نمی‌کرد و در جریان جام ملت‌های آسیا بیشتر نیمکت‌نشین بودی.

من دوست ندارم در مورد قطبی صحبت کنم تا کدورتی به‌وجود بیاید؛ در ضمن من شاگرد او بودم.

  • یعنی از اینکه در جام ملت‌ها کم بازی کردی، ناراحت نیستی؟

دیگر دوست ندارم حرفی بزنم ولی حق من 5‌دقیقه بازی‌کردن نبود. حالا هم دیگر به گذشته‌ها فکر نمی‌کنم. قطبی به من می‌گفت اگر بازی‌خوانی‌ات را قوی کنی سوپراستار خواهی شد و در جام ملت‌ها موفق می‌شوی ولی این جام برای من خوشایند نبود.

  • بعد از آقای‌گل‌شدن حتما حدس می‌زدی که به تیم ملی دعوت شوی؛ این‌طور نیست؟

من آقای گل لیگ شدم و معمولا همیشه آقای گل‌های لیگ به تیم ملی دعوت می‌شوند. من برای رسیدن به این مهم تلاش کردم و از این به بعد هم کار سختی دارم. باید خیلی سخت تمرین کنم تا نظر کی‌روش در مورد من عوض نشود.

او در تیم ملی پرتغال، رئال مادرید و منچستر مربیگری کرده است و می‌تواند برای تیم ملی مفید باشد. نکته مهم این است که مربی خارجی دیگر به اسم بازیکنان توجه نمی‌کند و هر کس آماده باشد حقش را خواهد گرفت. کی‌روش در این مدت کوتاه نشان داده که می‌خواهد تمام بازیکنان را بشناسد و نفرات متعددی را دعوت می‌کند.

  • مثل اینکه در مصاحبه‌ای گفته بودی که باید یک کفش طلای شیک به تو بدهند؟

بله، دوست دارم این کفش طلا شیک باشد تا بتوانم آن را به‌عنوان یک یادگاری همیشه نگه دارم. البته برای من این مهم است که آقای گل شده‌ام و زیاد به جایزه‌‌اش فکر نمی‌کنم.

  • مدتی پیش گفته شد که قرار است سال آینده به پرسپولیس بروی و حتی اطرافیان حمید استیلی با تو صحبت کرده‌اند.

هیچ‌‌یک از اطرافیان استیلی با من تماس نداشته‌اند و این مربی هم با من صحبت نکرده است. این اخبار فقط در حد شایعه است و من هنوز برای فصل آینده تصمیمی نگرفته‌ام. من قبلا با حمید استیلی در استیل‌آذین کار کرده‌ام و او را دوست دارم ولی واقعیت این است که تماسی از پرسپولیس با من گرفته نشده است.

  • اولویت تو ماندن در فولاد است یا می‌خواهی جدا شوی؟

هنوز معلوم نیست چون من با فولادی‌ها حرفی نزده‌ام و نمی‌دانم که آیا شرایط من را قبول خواهند کرد یا خیر. من باید صبر کنم تا جام حذفی تمام شود و بعد با فولاد حرف بزنم. من دوست ندارم از الان در مورد این مسائل حرف بزنم تا بعداً‌ بعضی‌ها بگویند که نوروزی تمرکز نداشت و به فکر رفتن از فولاد بود. اگر خدای نکرده در جام حذفی قهرمان نشویم آن‌وقت در مورد من حرف‌و‌حدیث درست می‌شود.

  • اگر فولاد با شرایط تو موافقت کند می‌مانی؟

بله می‌مانم.

  • ولی شاید تیم‌های دیگر پیشنهاد‌های مالی بهتری به تو بدهند؟

من در فولاد راحتم و در کنار خانواده‌ام هستم و هیچ حاشیه‌ای ندارم. اگر در یک تیم بزرگ بازی کنم و در چند بازی پشت سر هم گل نزنم تحت فشار قرار می‌گیرم ولی در فولاد حتی اگر چند بازی هم گل نزنم راحتم. اینجا من اختیار بیشتری در زمین مسابقه دارم.

  • پیشنهاد خارجی نداری؟

یکی دو پیشنهاد اروپایی دارم؛ در ضمن از قطر و امارات هم پیشنهاد دارم.

  • دوست داری در اروپا بازی کنی؟

بله. اگر پیشنهاد اروپایی جدی شود بازی در آنجا را در اولویت قرار خواهم داد. به هر حال اروپا گزینه‌ای است که نمی‌توان از آن گذشت.

  • در دوران جوانی که فوتبال بازی می‌کردی دوست داشتی مثل کدامیک از بازیکنان ایران باشی؟

من همیشه دوست داشته‌ام مثل علی دایی باشم چون او سرشار از اعتماد به نفس است و یک شخصیت قهرمان دارد. او همیشه تلاش می‌کند تا به موفقیت برسد.

  • بین مهاجمان خارجی کدام بازیکن الگوی تو است؟

من بازی زلاتان ابراهیموویچ را دوست دارم چون فکر می‌کنم فیزیک و سبک بازی من مثل این مهاجم است.

  • امسال ادینهو و ابراهیم توره، 2رقیب جدی تو برای کسب عنوان آقای گلی بودند. بازی کدامیک را بیشتر دوست داری؟

ادینهو یک مهاجم نوک نیست و بیشتر در کناره‌ها بازی می‌کند ولی توره مهاجم نوک است و من بازی او را دوست دارم. توره در حرکت‌ها، کنترل توپ و ضربه‌زدن، مهاجم بسیار خوبی است.

  • پس اگر آقای گل نمی‌شدی دوست داشتی توره آقای گل شود؟

خیر. پارسال یک خارجی آقای گل شد و من دوست داشتم یک بازیکن ایرانی آقای گل شود. به هر حال این مهم است که مهاجمان ایرانی همیشه بهترین باشند.

  • دوست نداری در پرسپولیس یا استقلال بازی کنی؟

هر بازیکنی دوست دارد در این دو تیم بازی کند ولی بازی کردن در پرسپولیس و استقلال بسیار سخت است. زیاد به این موضوع فکر نکرده‌ام.

  • فولاد امسال قهرمان جام حذفی می‌شود؟

پیش‌بینی خیلی سخت است. شاید باورتان نشود ولی بازیکنان و کادر فنی فولاد برای قهرمانی در این جام انگیزه و عطش زیادی دارند. ما شایستگی قهرمانی در این جام را داریم و بازیکنان ما از مدت‌ها قبل در مورد قهرمانی در این جام حرف می‌زنند. امیدوارم در نهایت فولاد جام‌قهرمانی را بالای سر ببرد تا نتیجه این همه زحمتی که کشیدیم را ببینیم ولی برای رسیدن به فینال و قهرمانی، اول باید از سد پرسپولیس عبور کنیم.

کد خبر 136543

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز