مجموع نظرات: ۰
شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۶
۰ نفر

گروه شهری: شهردار تهران با بیان اینکه پیشرفت و پاکی هر جامعه‌ای در گرو بانوان آن است، گفت:

نقشی که زنان در تربیت، عفت، عاطفه و همچنین اداره جامعه دارند، نقشی بی‌بدیل است و به‌عنوان شهرداری تهران باید همه توان خود را برای استوار باقی‌ماندن خانواده‌هایی که بنا به دلایلی در معرض خطر قرار دارند، به کار گیریم.دکتر محمد باقر قالیباف در جشن یاران کوثر که صبح دیروز در برج میلاد برگزار شد، خطاب به بانوان سرپرست خانوار حاضر در این مراسم با تاکید بر اینکه امیدوارم همه شما، حضرت فاطمه (س) را الگوی خود در زندگی قرار دهید، افزود: بانوان ایرانی مفتخرند که روز میلاد دختر پیامبر (ص) به نام آنها نامگذاری شده و این اتفاق مبارکی است که در جمهوری اسلامی به‌وجود آمده است.

شهردار تهران با بیان اینکه یکی از رویکردهای شهرداری در سال‌های اخیر در کنار مسائل خدماتی، فرهنگی و هنری و فعالیت‌های عمرانی، مسائل اجتماعی و توجه به این حوزه بوده است، افزود: وقتی تاریخ شهرداری را مطالعه کردم احساس کردم به موضوعات اجتماعی کمتر توجه شده؛ درحالی‌که یکی از مسائل ذاتی و انسانی و همچنین از وظایف دینی ما این است که به این موضوع مهم به‌طور گسترده و همه‌جانبه توجه کنیم.قالیباف تصریح کرد: ما بر این باوریم که شهرداری وظیفه دارد همه‌جانبه مشکلات زنان سرپرست خانوار را تامین کند و آن را منت یا توقعی برای این قشر نمی‌داند و حل مشکلات زنان سرپرست خانوار را وظیفه اخلاقی خود می‌داند.

احداث مجموعه‌های شهربانو در تمام مناطق شهر

مدیرکل امور بانوان نیز در این مراسم با اشاره به برنامه‌ریزی برای احداث شهربانو در تمامی مناطق شهر، ابراز داشت: در شهربانوی بوستان ولایت به‌عنوان بزرگ‌ترین شهربانوی کشور حدود 20‌مجموعه فرهنگی در کنار 3 محدوده مختلف پیش‌بینی شده است. نرگس معدنی‌پور، مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران، با اشاره به اهمیت نقش زن در جامعه و خانواده، گفت: به این منظور همواره در مدیریت شهری یک توجه خاص و اهتمام جدی در این حوزه وجود داشته است، به‌خصوص در چند سال گذشته این اهتمام با ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و آموزشی ویژه بانوان در سطح شهر نمود داشته است. وی احداث پارک‌های ویژه بانوان را بخشی از این فضاهای فرهنگی خواند و اظهار کرد: از دیگر فضاهای ویژه بانوان، مجموعه شهربانوست که در دستور کار قرار گرفته تا در هر منطقه یک مجموعه شهربانو احداث شود.

مدیرکل امور بانوان افزود: یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های شهربانو به همت شهرداری و عنایت مقام معظم رهبری در بوستان ولایت احداث شد که در این مجموعه سعی شده تا برنامه‌ها و فعالیت‌های بسیاری در حوزه فرهنگی، آموزشی و ورزشی ویژه شهروندان ارائه شود. معدنی پور با اشاره به فعالیت 3محدوده سبک زندگی، فرهنگی و ورزشی در شهربانوی بوستان ولایت تصریح کرد: در این مجموعه سالن‌های ورزشی، پیست کارتینگ، پیست دوچرخه سواری و استخر روباز ویژه بانوان احداث شده است. وی برپایی گالری‌های هنری، ایجاد فضاهای آموزشی و مشاوره را از دیگر خدمات شهربانوی بوستان ولایت عنوان کرد.

کد خبر 136285

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز