همشهری آنلاین: پس از پایان خشونت آمیز اعتراضات ضد مخاییل ساکاشویلی، رییس جمهور گرجستان، در این جمهوری واقع در جنوب قفقاز 30 نفر ناپدید شده اند.

خبرگزاری اتریش از تفلیس گزارش داد، پورتال اینترنتی civil.ge روز شنبه از پایتخت گرجستان خبر داد که در میان این ناپدیدشدگان چهره های برجسته مخالفان هم هستند.

بسیاری از مجروحان این اعتراضات هنوز در بیمارستان بستری هستند. گفته می شود اعضای خانواده معترضان هیچ اطلاعی درباره وضعیت بازداشت شدگان یا مجروحان ندارند.

در اعتراضاتی که شب پنجشنبه روی داد، یک پلیس و یک غیرنظامی کشته شدند. در این میان، در نزدیکی محل های تظاهرات در مجموع سه جسد کشف شد. بنا به اعلام وزارت کشور گرجستان، دو مرد با کابل برق به قتل رسیده بودند. اینکه آیا آنها از دست پلیس فرار می کرده اند یا خیر، مشخص نشده است. نفر سوم هم در فاصله ای نه چندان دور از آن کشف شد.

آمریکا، متحد ساکاشویلی خواستار تحقیق دقیق درباره این وقایع شده است. یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه آمریکا گفت: ما بر این عقیده ایم که ملت گرجستان حق دارد به شکل مسالمت آمیز قادر به ابراز عقیده اش باشد.

واحدهای ویژه پلیس تعداد بسیاری از معترضان را بازداشت کرده‌اند. با تسریع روند دادرسی، بیش از 90 نفر به احکام تا سه ماه حبس یا پرداخت جزای نقدی محکوم شده‌اند.

کد خبر 136263
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز