جمعه ۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۸
۰ نفر

گروه اقتصادی: طرح عظیم انتقال آب شیرین از سرشاخه‌های دز به قم روز پنجشنبه رسما با حضور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید. .

قم پروژه

با بهره‌برداری از فاز نخست این طرح 13 هزار میلیارد ریالی، 141 میلیون مترمکعب آب به قم در سال منتقل می‌شود.با بهره‌برداری از این پروژه که اجرای آن از سال 81 آغاز شده است، کیفیت آب قم نزدیک به 6 برابر بهتر از گذشته شده و مردم این شهر از آب شرب مطلوب و باکیفیت بهره‌مند شدند. علاوه بر طرح آب، راه‌اندازی کارخانه فولاد غرب آسیا و بهره‌برداری از جاده قم به گرمسار نیز با حضور احمدی‌نژاد در قم کلید خورد. با افتتاح کارخانه تولید ورق نورد سرد فولاد غرب آسیا سالانه ۵۵۰ هزار تن ورق فولاد تولید و در اختیار صنایع داخلی و بازار صادراتی کشور قرار می‌گیرد.

برای اجرای این طرح بالغ بر ۲۳۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته است. با بهره‌برداری از محور قم - گرمسار هم ترافیک عبوری از سمت جنوب و غرب کشور از طریق مسیر قم، تهران، گرمسار کاهش می‌یابد. این مسیر باعث کاهش ۱۰۰ کیلومتری مسیر قم به مشهد نسبت به مسیر موازی این راه می‌شود که همین امر مسیر بین قم تا مشهد را2.5ساعت کاهش می‌دهد. همچنین روز پنجشنبه بزرگراه رودهن - فیروزکوه با حضور سرپرست وزارت راه و ترابری رسماً به بهره‌برداری رسید. این بزرگراه به‌طول 85 کیلومتر بخشی از طرح ملی بزرگراه210 کیلومتری تهران - فیروزکوه - قائمشهر است که پایتخت را به شرق مازندران متصل می‌کند.

کد خبر 136152

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز