گروه ادب و هنر: اولین جشن سالانه انجمن نویسندگان و منتقدان سینمایی با حضور وزیر رفاه و تامین اجتماعی، اهالی سینما و جمعی از نویسندگان و منتقدان سینمایی در تالار اجتماعات وزارت کار و امور اجتماعی برپا شد.

انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران در این جشن از  بهترین‌های سینمای ایران و دست‌اندرکاران سینما تقدیر کردند.

جواد طوسی، رئیس انجمن نویسندگان و منتقدان سینمایی در این مراسم با  ابراز خوشحالی از برگزاری این جشن گفت: ما هر سال فقط یک جایزه در جشن سینمایی ایران به فیلم برگزیده انجمن اهدا می‌کردیم اما با وجود بضاعت اندک در گام نخست، امیدواریم  بتوانیم این حرکت را استمرار دهیم ما برای این که بتوانیم به نقد و نگاه منتقد، جدی‌تر نگاه کنیم، لازم بود جشن مستقلی برای خودمان داشته باشیم.

در ادامه مراسم، سه کلیپ از نامغ ‌قادری ‌کنترلچی فقید سینما بهمن و اسدالله یکتا بازیگر قدیمی سینما و هوشنگ کاوه مدیر سینما عصر جدید تهران، به نمایش درآمد و از آنها تقدیر شد که البته اسدالله یکتا به دلیل بیماری نتوانسته بود در این مراسم حاضرشود.

سپس از محمدمهدی فخری‌زاده مدیر انتشارات روزنه کار، به خاطر نشر کتب سینمایی تقدیر به عمل آمد.

در بخش دیگری از بزرگداشت‌ها، مصری ،وزیر رفاه و تأمین اجتماعی به همراه عزت‌الله انتظامی، لوح تقدیر ویژه‌ای را به دختر مرحوم مهدی سلیمی رئیس فقید موزه سینمای ایران اهدا کردند.

در ادامه پوران درخشنده به روی سن رفت و جایزه شهلا ریاحی را به خواهران این بازیگر قدیمی اهدا کرد. فرامرز قریبیان نیز جایزه‌اش را از دستان پسرش، محمدسام قریبیان گرفت .

در ادامه از هوشنگ کاوسی و جمشید ارجمند منتقدان قدیمی سینما تقدیر شد. رخشان بنی اعتماد نیز تندیس و لوح تقدیر مسعود کیمیایی کارگردان پیشکسوت سینمای ایران را به او تقدیم کرد و به همراه این تقدیر نماهنگی نیز از این کارگردان پخش شد.

کیمیایی در این مراسم گفت: من این جایزه را به پرویز دوایی تقدیم می‌کنم. بخش پایانی این مراسم، به معرفی برگزیدگان جشن سالانه انجمن نویسندگان و منتقدان سینمایی اختصاص یافت‌.

جایزه بخش فیلم‌‌های تجربی به محمود کیانی فلاورجانی برای فیلم «زندگی» اهدا شد ، همچنین شهرام مکری برای فیلم «محدوده دایره» دیپلم افتخار را از آن خود کرد. جایزه دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه را فریده مصطفوی و ابوالحسن داوودی برای «تقاطع» دریافت کردند.

همچنین تندیس این بخش به نویسنده فیلم‌نامه «به‌آهستگی» پرویز شهبازی رسید. در این مراسم، سامان سالور برای کارگردانی «چند کیلو خرما برای مراسم تدفین» دیپلم افتخار بهترین کارگردانی را گرفت  و تندیس جشن نیز به جعفر پناهی کارگردان «آفساید» اهدا شد.

در بخش بهترین فیلم، جهانگیر کوثری تهیه‌کننده فیلم «به آهستگی» دیپلم افتخار گرفت ‌و تندیس انجمن به «چهارشنبه سوری» رسید.

جوایز بخش ویژه انجمن نویسندگان و منتقدان سینمایی نیز به فرشته طائرپور تهیه کننده فیلم «وقتی همه خواب بودند»، منوچهر محمدی تهیه‌کننده فیلم «میم مثل مادر» و محمد پیرهادی تهیه کننده فیلم «به‌نام‌پدر» تقدیم شد. در این مراسم  همچنین از فیلم «ازدواج به سبک ایرانی»‌ به کارگردانی حسن فتحی تقدیرشد.

کد خبر 13612

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز