همشهری آنلاین: وزیر دارایی فرانسه روز چهارشنبه نامزدی خود را برای احراز سمت ریاست صندوق بین‌المللی پول و جانشینی "دومینیک استراوس‌کان " اعلام کرد.

 وزیر دارایی فرانسه نامزد ریاست صندوق بین‌المللی پول شد

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه ، "کریستین لاگارد " 55 ساله روز چهارشنبه طی کنفرانسی مطبوعاتی در پاریس اعلام کرد: «من تصمیم دارم نامزدی خود را برای ریاست صندوق بین‌المللی پول اعلام کنم.»

وی افزود: «من این تصمیم را پس از تفکر و تأمل عمیق و در هماهنگی با "نیکلا سارکوزی " رئیس‌جمهور و "فرانسوآ فیون " نخست‌وزیر فرانسه که مرا در این راه بسیار یاری کرد، اتخاذ کردم.»

ه دنبال طرح اتهام تجاوز جنسی علیه "دومینیک استراوس‌کان "، وی روز یکشنبه گذشته به اتهام تلاش برای تجاوز به خدمتکار یک هتل در نیویورک در فرودگاه دستگیر شد و تحت بازداشت قرار گرفت و پس از آن فشارها بر وی برای استعفا از ریاست این صندوق افزایش یافت.

با تشدید فشارها، استراوس‌کان سرانجام روز پنجشنبه گذشته مجبور شد از سمت ریاست این صندوق استعفا کند و بدین ترتیب گمانه‌‌زنی‌ها برای انتخاب جانشین وی آغاز شد و بنا بر اعلام یک منبع دیپلماتیک، مقامات اروپایی در نشست پنجشنبه گذشته خود "کریستین لاگارد " وزیر دارایی فرانسه را به عنوان نامزد اتحادیه اروپا برای تصدی این سمت معرفی کردند.

مهلت نوزده روزه معرفی نامزدهای ریاست صندوق بین‌المللی پول روز گذشته آغاز شد و نامزدهای ریاست این نهاد بین‌المللی از هر یک از کشورهای عضو این صندوق می‌بایست تا روز دهم ژوئن نسبت به معرفی نامزدی خود اقدام کنند.

کریستین لاگارد نامزد پیشنهادی فرانسه و اتحادیه اروپا بیشترین شانس را برای ریاست این نهاد بین‌المللی و جانشینی استراوس‌کان در اختیار دارد.

چنانچه تا روز دهم ژوئن سه نامزد یا کمتر خود را به صندوق معرفی کنند، این نهاد در همان روز اسامی سه نامزد را اعلام خواهد کرد اما اگر تعداد نامزدها از سه نفر بیشتر شود، پس از بررسی‌های شورای اجرایی صندوق از میان تمامی کاندیدها سه نفر انتخاب می‌شوند و شورا با آنها به مذاکره می‌پردازد و در نهایت یک نفر را به عنوان رئیس جدید صندوق بین‌المللی پول معرفی می‌کند.

کد خبر 136046
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز