مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۶:۴۴
۰ نفر

عیسی شریفی *: 1 - توسعه جنوب شهر تهران یکی از اولویت‌های اصلی مدیریت شهری است و از این‌رو در محورهای مختلف حمل‌ونقل عمومی، با ایجاد زیرساخت‌ها و توسعه امکانات، درصدد کم کردن فاصله شمال و جنوب شهر تهران هستیم.

شهر تهران

پروژه‌ای بسیار بزرگ که می‌تواند در آینده‌ای نزدیک تهران را با تغییر ساختاری و فرهنگی خاصی مواجه کند که در نوع خود و همچنین تاریخ تهران کاملا بی‌نظیر است. کاهش فاصله میان شمال و جنوب شهر البته تنها در حد حرف و شعار نبوده و باید به این مسئله توجه داشته باشیم که طی چند سال گذشته همیشه در ساخت‌وسازهای اصلی و ساختاری تهران، همواره مناطق جنوبی در اولویت بالاتری قرار داشته‌اند. حجم پروژه‌هایی که بخصوص در فاصله سال‌های88 تا 90 مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌اند نشان داده است که کاهش فاصله جنوب و شمال تهران و نگاهی که دکتر قالیباف داشته است به هیچ عنوان در حد حرف و شعار نبوده است.

2 - در سال‌های گذشته پروژه‌های شاخصی به ثمر نشست تا جنوب پایتخت صاحب یک نماد متمایز ملی و حتی جهانی باشد. پروژه‌هایی مانند تونل توحید و پل جوادیه که حتی نگاه سایر شهرها و مسئولان را هم به سمت جنوب شهر متمرکز کرد. در ادامه چنین روندی امروز شاهد اجرایی شدن پروژه‌هایی مانند بوستان ولایت و مجموعه فرهنگی ورزشی جانبازان و معلولان در نقاط جنوبی شهر هستیم که نشان از استمرار هدف بزرگ شهرداری پایتخت دارد.

3 - شاید روزگاری قسمت‌های جنوبی شهر را با ترافیک شدید می‌شناختند اما نیم نگاهی به اوضاع ترافیکی و پروژه‌های حمل‌ونقلی‌ای که در این مناطق افتتاح و بهره‌برداری شده، به‌طور کلی سیمای جنوب شهر را متحول کرده است. در کنار پل جوادیه، خطوط اتوبوس‌های تندرو نیز غالبا مناطق جنوبی شهر را پوشش می‌دهند، در 5سال گذشته همچنین شمار ایستگاه‌های افتتاح شده مترو در جنوب پایتخت از مرز 10 ایستگاه گذشته است،ضمن آنکه در توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی از قبیل فرهنگسرا‌ها، خانه‌های سلامت، مجموعه‌های ورزشی و فضاهای فرهنگی نظیر سینما‌ها و... نیز اولویت با مناطق و محلات جنوبی شهر تهران بوده است. حجم فعالیت‌های انجام شده در مناطق جنوبی شهر به‌صورتی بوده که برخی پروژه‌ها و طرح‌های انجام شده حتی در شمال شهر تهران نیز نمونه مشابهی ندارند که تونل توحید، پل جوادیه، خطوط بی.آر.تی و... از آن جمله‌اند و از این‌رو می‌توان کاسته شدن فاصله بین شمال و جنوب شهر را بیش از پیش حس کرد.

* معاون امور مناطق شهرداری تهران

کد خبر 136011

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز