سه‌شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: یک روز بعد از انتشار گلایه مجید درخشانی از انجمن موسیقی ایران،دست‌اندرکاران این نهاد موسیقایی به اظهارات سرپرست گروه خورشید پاسخ دادند.

انجمن موسیقی ایران

به گزارش همشهری‌آنلاین انجمن موسیقی ایران در رابطه با اظهارات مجید درخشانی سرپرست گروه خورشید درباره عمل‌نکردن این انجمن به تعهدات خود که موجب ایجاد خلل در فعالیت این گروه شده است، توضیحاتی ارائه کرده که نسخه‌ای از آن را برای همشهری‌آنلاین ارسال کرده که  در زیر می‌خوانید:

روز گذشته جناب آقای مجید درخشانی هنرمند برجسته موسیقی کشورمان در نشست خبری کنسرت گروه خورشید درباره یکی از علل توقف سه ساله فعالیت این گروه اظهار کرده بود: «... زمان برگزاری نمایشگاه آثار شنیداری، ما برنامه‌هایی با حمایت انجمن موسیقی برگزار کردیم اما این انجمن به تعهدات مالی که بین ما مقرر شده بود، عمل نکرد. گر چه این مبلغ، به قدری نیست که بخواهد تاثیری در مسائل مالی اعضای گروه بگذارد اما لازم بود که حقوق هنری در این میان رعایت شود.» در این میان، توضیح چند نکته ضروری می‌نماید:

more  اجرای گروه خورشید در تالار وحدت با خوانندگان کارگاه شجریان

1.زمان برگزاری نخستین نمایشگاه آثار شنیداری تهران در سال 1386 که یک اتفاق برجسته و نقطه عطف در تاریخ موسیقی ایران پس از انقلاب اسلامی است، گروه خورشید به سرپرستی هنرمند گرامی جناب آقای مجید درخشانی  برنامه‌ای به سفارش انجمن برگزار کرد. اما پرداخت تعهدات و هزینه‌ها، ابتدا با مشکلات دیرکرد در تخصیص بودجه به این انجمن مواجه شد. به‌طوری که پرداخت‌ تعهدات این انجمن به سال بعد موکول شد.

پس از آماده شدن مبلغ قرارداد گروه خورشید، با تغییر مدیر گروه، آقای درخشانی خود را به عنوان مدیر گروه معرفی کرد اما در جریان طی شدن مسائل اداری، ایشان به همراه گروه شهناز، به خارج از کشور مسافرت کردند که این سفر چند ماه به طول انجامید. پس از بازگشت ایشان از تور کنسرت‌های خارج از کشور، همکاران امور مالی و اداری انجمن موسیقی ایران، با تغییر شماره تماس و آدرس محل سکونت آقای درخشانی مواجه شدند که در نهایت قرارداد برنامه‌ گروه خورشید که به امضای مدیر عامل انجمن نیز رسیده بود، به پوشه پرونده های راکد منتقل شد.

2.از سوی دیگر جناب آقای مجید درخشانی یا نماینده‌ای از سوی ایشان، حداقل در طول یکسال گذشته هیچ‌گاه برای مطالبه مبلغ قراردادشان به انجمن موسیقی ایران مراجعه یا تماس تلفنی نیز برقرار نکرده‌اند. این در حالی است که ایشان اواخر فروردین ماه سال جاری در کنسرت ارکستر سمفونیک ویولت با مدیر عامل انجمن موسیقی ایران مراوده داشته‌اند، اما هیچ ‌اشاره ای به این موضوع نکرده‌اند تا در رفع آن پیگیری لازم صورت پذیرد .گر چه این مشکل به وجود آمده در بخش مالی انجمن موسیقی ایران پذیرفتنی است . بنابراین انجمن موسیقی ایران از استاد مجید درخشانی و اعضای محترم گروه خورشید برای این قصور عذرخواهی می‌کند و آمادگی خود را برای پرداخت این مطالبه در اسرع وقت اعلام می‌دارد.

3-هرچند که جناب آقای درخشانی در نشست خبری مذکور، اعلام کرده‌اند که «...گر چه این مبلغ، به قدری نیست که بخواهد تاثیری در مسائل مالی اعضای گروه بگذارد اما لازم بود که حقوق هنری در این میان رعایت شود.» اما برخی از رسانه‌ها، این موضوع را به‌گونه‌ای جلوه‌ داده‌اند که انجمن موسیقی ایران که در حد فاصل سال 1385 تا 1386 کلیه فعالیت های گروه خورشید را در داخل و خارج از کشور حمایت کرده است مسبب همه مشکلات گروه و توقف فعالیت‌های آن شده است در حالی که مبلغ قرارداد مذکور (22میلیون ریال)، به قدری است که حیات گروه بزرگ و شناخته‌شده‌ای هم‌چون «خورشید» را هرگز به مخاطره نخواهد کشاند.

 در همین راستا اعلام می‌شود که انجمن موسیقی ایران همواره آماده خدمت‌گذاری به اساتید و هنرمندان موسیقی کشور است و مایه افتخار خود می‌داند که در راستای تولید آثار ارزشمند موسیقی به این عزیزان یاری رسانده است. طبیعی است که در مسیر طولانی خدمت‌رسانی این انجمن، گاهی مشکلات و ضعف‌هایی نیز به وجود می‌آید که نافی فعالیت‌های قابل‌توجه آن نخواهد بود. بنابراین به رسانه‌هایی که این خدمات را برنمی‌تابند توصیه می‌شود برای حمایت از هنر والای موسیقی، از درج مطالب به صورت غیرمنصفانه و یک‌جانبه‌گرایانه بپرهیزند تا ما شاهد شکوفایی هر چه بهتر هنر متعالی موسیقی این سرزمین و سربلندی بیش از پیش هنرمندان گران‌مایه کشورمان باشیم.

more  گلایه دوباره از خلف وعده مسئولان موسیقی

کد خبر 135971
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز