همشهری آنلاین: معاون هماهنگی و امور مجلس وزارت بازرگانی در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران نحوه برگزاری انتخابات آتی اتاق بازرگانی و هم چنین چگونگی انتخاب اعضای اتاق را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی وزارت بازرگانی، دکتر شجاع‏الدین بازرگانی در این نشست ششمین دوره برگزاری انتخابات را نقطه عطفی در تاریخ اتاق بازرگانی دانست و تصریح کرد که امروز اقتصاد ایران درحال ورود به یک فضای جدید و شرایط نوین اقتصادی است،

وی توجه به ابلاغیه مقام رهبری را مبنی بر واگذاری امور به بخش خصوصی را مهم ارزیابی کرد و خواستار استقبال و حضور گسترده بخش خصوصی در این انتخابات شد.

دکتر بازرگانی اصلاح و تقویت زیرساخت های اقتصادی را ضروری خواند و بر نقش مؤثر تشکلهای صادراتی و صاحبنظران اقتصادی در این فرایند تأکید کرد.

معاون هماهنگی و امور مجلس وزارت بازرگانی، لازمه ایجاد اشتغال پایدار را سوق دادن سرمایه‏های سرگردان به سمت حلقه‏های تولید و به موازات آن با توجه به اشباع بازار داخلی، حفظ و تداوم سهم ایران در بازارهای خارجی و توسعه صادرات غیرنفتی عنوان کرد.

دکتر بازرگانی گفت: در فرایند برگزاری این انتخابات نقش شوراها و هیأتهای نظارت فقط درچارچوبی که در قانون و مقررات تعریف و تدوین شده، می‏باشد و وزیر بازرگانی نیز بعنوان رییس شورای عالی نظارت هیچ نگاه جانبدارانه به شخص، گروه یا طیف خاصی نداشته و ندارد.

وی دارا بودن کارت عضویت معتبر و سه سال سابقه عضویت در اتاق را از شرایط افراد رأی‏دهنده و هم چنین دارا بودن کارت عضویت معتبر و داشتن سه سال سابقه در فعالیت‏‎های اقتصادی را بعنوان ملاک برای افراد داوطلب اعلام کرد.

دکتر بازرگانی اعلام کرد، که هرگونه تخلف و برخورد غیرمتعارف در زمان برگزاری انتخابات که خارج از وظایف تعریف شده باشد غیرقانونی است و با متخلف برخورد خواهد شد.

دکتر بازرگانی در پایان ابراز امیدواری کرد که این انتخابات با مساعدت رسانه‏ها در فضایی سالم، رقابتی وآرام برگزار شود تا شاهد کمترین شائبه در نتایج انتخابات و شرایط مطلوب برای اعضا باشد.

کد خبر 13592

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز