چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۷:۰۲
۰ نفر

ترجمه - اعظم محمودوند: از زمانی که دنیای پزشکی در مورد اینکه سرطان چیست و چگونه این بیماری می‌تواند منجر به مرگ شود به فعالیت پرداخته است، بسیاری از مردم در خارج از این عرصه ادعا کرده‌اند که از نحوه درمان و دلیل ابتلای انسان به این بیماری اطلاع دارند.

چای سبز


اما متأسفانه، با آنکه اطلاعات زیادی در مورد اینکه چرا بدن ما به این بیماری مبتلا می‌شود در دست است، لیکن هنوز روش درمان آن کشف نشده است. هنگامی که بحث بیماری سرطان مطرح می‌شود، پزشکان متخصص سراسر دنیا همیشه حدس و گمان‌های بسیاری را مطرح می‌کنند.

به گزارش نچرال ساپ لمنتز ادوایس، تحقیقات و مطالعات گسترده‌ای در مورد تمامی سرطان‌های شناخته شده در سراسر جهان انجام شده است، اما این تحقیق اساسا در رابطه با سرطان پروستات صورت گرفته است.با وجود اینکه چای سبز ثابت نکرده است که خاصیت درمانی دارد، اما نوید بزرگ پیشگیری از سرطان پروستات را داده‌است و این نوید می‌تواند به معنی جلوگیری از انواع دیگر سرطان نیز باشد.

قطعا، بسیاری از مردم این سؤال را از خود می‌پرسند که چگونه این گیاه ساده می‌تواند مانع بروز یک چنین سرطان مخربی شود؟
خوشبختانه برخی از آن افرادی که این سؤال را از خود پرسیدند، جزو محققانی بودند که در مورد ترکیبات چای سبز عمیق‌تر مطالعه کرده‌اند. براساس این تحقیق، علت فایده چای سبز برای سلامتی انسان وجود مقداری کاتچین(نوعی پلی‌فنل) در آن است.

این گزارش می‌افزاید، پلی‌فنل‌ها، مانند آنتی‌اکسیدان‌ها عمل می‌کنند که به معنی دفع کردن رادیکال‌های آزاد است. رادیکال‌های آزاد اشکال فعال اکسیژن هستند که باعث ازبین‌رفتن سلول‌ها و DNA در بدن انسان می‌شوند. با بالا رفتن سن، سطح رادیکال‌های آزاد افراد نیز افزایش می‌یابد. بالا رفتن میزان رادیکال‌های آزاد، به‌شدت خطر مواجهه با مشکلات دوران پیری را می‌افزاید.

رادیکال‌های آزاد، DNA را نابود می‌کنند و به همین علت باعث بروز سرطان می‌شوند. ترکیبات چای سبز نقش یک عامل پاک‌کننده رادیکال‌های آزاد را ایفا کرده و در نتیجه از ابتلای انسان به سرطان جلوگیری می‌کند. کاتچین‌های موجود در چای سبز، آنتی اکسیدان‌های بسیار قوی محسوب می‌شوند. آنها فلز آهن آزاد را نیز که منبع اصلی رادیکال‌های آزاد به شمار می‌روند و باعث اکسیداسیون یا ترکیب اکسیژن با مواد دیگر می‌شوند دفع می‌کنند.

آنتی اکسیدان‌ها تنها عامل مؤثر در کند شدن و ممانعت از فرایند انهدام سلول‌ها در اثر رادیکال‌های آزاد هستند. هنگامی که تعداد زیادی از سلول‌های بدن نابود می‌شوند، ممکن است جهش یابند و گاهی اوقات نیز منجر به بیماری مهلک سرطان شوند.خوردن چای سبز یا مکمل عصاره چای سبز می‌تواند به حفظ این آنتی‌اکسیدان‌ها که بدن شما برای مقابله با بیماری به‌شدت به آنها نیاز دارد، کمک کند.

کد خبر 135326

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز