دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۷
۰ نفر

برخی شرکت‌‌های لبنی از چند روز پیش با درج قیمت‌های جدید روی بسته‌بندی این فراورده‌ها، قیمت محصولات خود را افزایش داده‌ و مسئولان اتحادیه‌های لبنی نیز از افزایش قیمت‌ این محصولات در آینده نزدیک خبر می‌دهند.

لبنیات

به گزارش خبرنگار ما، درحالی‌که مسئولان سازمان حمایت مصرف‌کنندگان هر گونه توافق برای افزایش قیمت لبنیات به جز کره را رد می‌کنند، یک شرکت‌ لبنی با درج قیمت‌های جدید روی بسته‌بندی انواع محصولات لبنی نسبت به افزایش قیمت این فراورده‌ها اقدام کرده‌اند؛ موضوعی که پیش از این در مورد افزایش قیمت بستنی میهن نیز مصداق داشته و مسئولان سازمان حمایت را به ناتوانی تشدید نظارت‌ها در مقابله با گرانی‌ها وادار کرده‌اند. با تشدید روند خزنده قیمت لبنیات از دو روز پیش شرکت کاله قیمت ماست 900 گرمی را از 1400 به 1650، ماست 1.5کیلویی از 2هزارو 500 به 2هزار و 750، ماست دبه‌ای از 3هزارو 500 به 4 هزار، پنیر آمل بزرگ از هزارو 800 به 2هزارو 500، پنیر متوسط آمل از 900 به هزارو 350، بستنی معجون و پذیرایی از500 به 700 و بستنی قهوه کاکائویی یک کیلو گرمی را از 3 هزار به 4هزار تومان افزایش داده است.

این افزایش قیمت در حالی صورت می‌گیرد که روز یکشنبه هفته جاری رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان در پاسخ به پرسش خبرنگار ما هر گونه ارائه درخواست یا توافق برای افزایش قیمت فراورده‌های لبنی را با توجه به عدم‌افزایش قیمت شیر رد و در مورد برخی دیدگاه‌های تولید‌کنندگان مبنی بر تاثیر افزایش قیمت محصولات بسته‌بندی بر قیمت تمام شده تولید لبنیات نیز اعلام کرد، مقرر شده تا این افزایش هزینه با افزایش بهره‌وری جبران شود.

نرخ جدید لبنیات تا 28اردیبهشت ماه

به‌رغم این دیدگاه مدیرعامل اتحادیه‌های تعاونی لبنی با استناد به افزایش هزینه تمام‌شده تولید لبنیات و مذاکرات و ارائه مستندات این افزایش قیمت به خبرنگار ما گفت: متأسفانه سازمان حمایت پاسخ مثبت یا منفی به درخواست‌های تولید‌کنندگان فراورده‌های لبنی برای افزایش 20درصدی قیمت‌ها نداده و با این روند تا 28اردیبهشت ماه امسال قیمت‌های جدید محصولات لبنی را با افزایش 10تا20درصدی برای جبران هزینه‌های تولید به این سازمان پیشنهاد خواهیم کرد.

مجید علیداد با اشاره به اینکه در شرایط کنونی کارخانه‌های لبنی در حال تعطیلی یا ورشکستگی هستند اما شرکت‌های تحت پوشش این اتحادیه هیچ افزایش قیمتی در لبنیات نداشته‌اند، افزود: درصورتی که سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان پاسخی به مستندات ارائه شده کارخانه‌های لبنی برای افزایش قیمت‌ها ندهد، قیمت‌های پیشنهادی این اتحادیه از 15خرداد ماه امسال اجرایی خواهد شد.

کار خودمان را می‌کنیم

معاون سازمان حمایت تولید‌کنندگان و مصرف‌کنندگان با اظهار بی‌اطلاعی از افزایش قیمت لبنیات به خبرنگار ما گفت: سازمان حمایت هیچ مصوبه‌ای برای افزایش قیمت لبنیات نداشته و طبق روال گذشته به کار خود ادامه خواهد داد. با این روند هر گونه افزایش قیمت محصولات لبنی تخلف بوده و با آن برخورد می‌شود. محمد قبله با بیان اینکه شرکت کاله پیش از این درخواست افزایش قیمتی را ارائه کرده بود که با بررسی در سازمان حمایت رد شده است، افزود: با توجه به افزایش نیافتن نرخ شیر، اکنون ضرورتی برای افزایش قیمت لبنیات وجود نداشته و بعد از حذف احتمالی یارانه و افزایش قیمت شیر خام افزایش نرخ لبنیات قابل بررسی است. وی با اشاره به اینکه اتحادیه‌های تعاونی لبنی درخواستی برای افزایش قیمت لبنیات ارائه نکرده‌اند، تصریح کرد: گرچه دست‌اندرکاران این اتحادیه به شکل شفاهی خواستار افزایش قیمت محصولات خود شده‌اند اما درخواستی که به همراه مستندات افزایش هزینه تمام شده تولید باشد به سازمان حمایت ارائه نکرده‌اند.

کد خبر 135192

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز