شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۷
۰ نفر

گروه اقتصادی: بررسی قیمت خرده فروشی مواد پروتئینی در 2هفته گذشته بیانگر افزایش نرخ گوشت قرمز، تخم‌مرغ و رشد نسبی قیمت گوشت مرغ است.

گوشت

به گزارش خبرنگار ما قیمت گوشت قرمز گوسفندی که از چند هفته پیش سیر صعودی به‌خود گرفته بود در هفته گذشته با افزایش مشهودی مواجه شد به‌نحوی که هر کیلوگرم گوشت ران گوسفندی به نرخ 18 هزارتا 19 هزار و 500 تومان، شقه گوسفندی 15 هزار و 500 تا 16 هزارو 500 تومان، چرخ‌کرده مخلوط 9تا 10 هزار و 500 هزار تومان و قیمت هر کیلوگرم گوشت گوساله پاک کرده از 12هزار تا 13 هزارتومان در نوسان بود. همچنین در هفته گذشته نرخ تخم‌مرغ باز هم افزایش یافت و این فراورده‌ در خرده‌‌فروشی‌های سطح شهر به مرز 6 هزار تومان در هر شانه نزدیک شد. این افزایش قیمت درحالی صورت می‌گیرد که در ماه گذشته نرخ تخم‌مرغ متاثر از واردات این فراورده با کاهش نسبی مواجه شده بود.

نرخ جدید گوشت مرغ تا هفته آینده

پس از کاهش چندی پیش قیمت گوشت مرغ، تولید‌کنندگان این فراورده خواستار افزایش قیمت شدند؛ به‌نحوی که مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور از اعلام نرخ جدید گوشت مرغ تا پایان هفته جاری توسط سازمان حمایت خبر داد و به ایرنا گفت: با تصویب این قیمت از طرف سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، تولیدکنندگان با درصد سود منطقی (7درصد) تولیدات خود را عرضه می‌کنند و قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ برای مصرف‌کنندگان به 3هزار و 450 تا 3هزار و 500 تومان افزایش می‌یابد.

کد خبر 134970

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز