یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: دفعه دیگری که کودکان در برخی از مدارس‌ ابتدایی در ایالت تگزاس آمریکا بخواهند در صف کافه تریا سیب‌زمینی سرخ‌کرده اضافی بردارند، چشمی در بالا مراقب آنها خواهد بود.

food

به گزارش رویترز مدارس در شهر سان‌آنتونیو با استفاده از یک کمک 2 میلیون دلاری وزارت کشاورزی آمریکا، دوربین‌های پیچیده‌‌ای را در صف کافه‌تریا و منطقه پاک کردن ظرف ها و زباله دان مدرسه نصب کرده‌‌اند که بارکدهای غذاها در ظرف‌های غذا را می‌خواند.

دکتر روبرتو تریوینو از مرکز پژوهش جامعه و سلامت در سان‌آنتونیو، که این برنامه مقدماتی را در پنج مدرسه دارای میزان بالای چاقی کودکان و کودکان فقیر به اجرا در آورده است، می‌گوید:"ما یک عکس فوری از سینی‌های غذا در صندوق پرداخت پول می‌گیریم و به این ترتیب خواهیم دانست که بچه‌ها چه خورد‌ه‌اند."

هدف این برنامه این است با فراهم کردن اطلاعاتی برای والدین و متخصصان تغذیه مدرسه در مود انواع غذایی که دانش‌‌آموزان مدرسه ابتدایی می‌خورند، میزان چاقی کودکان کاهش داده شود.

به گفته سخنگوی این مرکز، دنیس جونز، سپس آنها خواهند توانست وعده‌های غذایی سالم را بر اساس عادت زندگی واقعی دانش‌آموزان طراحی کنند. و الدین نیز می‌توانند از این اطلاعات برای طراحی وعده‌های غذایی سالم در خانه استفاده کنند.

این برنامه همچنین اطلاعاتی درباره میزان مواد مغذی و کالری غذاهایی که کودکان واقعا می‌خورند، در اختیار خواهد گذاشت.

به گفته دکتر راجر اکون از این مرکز که این برنامه را طراحی کرده است، این تکنولوژی غذا را شناسایی خواهد کرد، میزان مواد مغذی آن را ثبت خواهد کرد و میزان غذایی را کودکان می‌خورند، اندازه‌گیری خواهد کرد.

به گفته او این برنامه می‌تواند داده‌های مربوط به غذای مصرفی کودکان را به صورت ریز میزان کلی اسیدهای چرب تک‌اشباع‌نشده، فیبرای غذایی محلول، و بیش از 100 معیار اختصاصی دیگر در اختیار بگذارد.

تروینو گفت که از خود کودکان عکسبردای نخواهد شد، و تنها کودکانی که والدین یا قیم‌های‌شان اجازه داده باشد، امکان شرکت در این برنامه را دازند.

او افزود قصد این است که در صورتی که این برنامه در سان‌آنتونیو موفق باشد، برنامه‌های مشابهی در مدارس ابتدایی در سراسر آمریکا به اجرا درآید.

کد خبر 134855

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز