همشهری آنلاین: منابع خبری فلسطین اعلام کردند دو جنبش فتح و حماس توافق کردند دولت وحدت ملی به ریاست «محمود عباس» تشکیل شود.

محمود عباس

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری معا، منابع فلسطینی اعلام کردند، محمود عباس که دوره ریاستش بر حکومت خودگردان به پایان رسیده در ادامه فعالیت‌های سیاسی خود به سمت نخست‌وزیر دولت وحدت ملی فلسطین منصوب می‌شود.

پایگاه خبری «البشیر» گزارش داده که منابع فلسطینی اعلام کرده‌اند بر اساس توافق به عمل آمده نخست‌وزیر در دولت وحدت ملی دو معاون خواهد داشت که یکی از آنها «اسماعیل هنیه»، نخست‌وزیر کنونی دولت منتخب فلسطین و دیگری شخصیتی مستقل از نوارغزه خواهد بود که جنبش حماس وی را پیشنهاد خواهد داد.

همچنین در کابینه جدید فلسطین، «سلام فیاض»، نخست‌وزیر کنونی دولت انتصابی حکومت خودگردان سمت وزیر دارایی را عهده‌دار خواهد شد.

گفته شده که حماس در موافقت مشروط خود با نخست‌وزیری محمود عباس آورده که دو معاون نخست‌وزیر باید اختیاراتی مشابه با نخست‌وزیر داشته باشند.

بنا بر این گزارش، همچنین سرلشگر «حازم عطاء‌الله»، رئیس پلیس فلسطین در کرانه‌باختری رود اردن مسئولیت بازسازی پلیس در نوار غزه را بر عهده گرفته است و این ماموریت را با نظارت مصر و کشورهای عربی به سر انجام خواهد رساند.

عطاء‌الله همچنین قرار است که تا زمان برگزاری انتخابات ریاست حکومت خودگردان و شورای قانونگذاری، اختیارات وزیر داخلی را بر عهده داشته باشد.

کد خبر 134795
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز