یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۵
۰ نفر

دکتر ابراهیم داروغه‌زاده، دبیر چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر در حکمی عبدالحسن برزیده، مجید جوزانی، محمودرضا تخشید، مسعود رایگان، فرهاد توحیدی و جهانگیرکوثری را به‌عنوان داوران بخش ویدئویی این رویداد هنری منصوب کرد.

به گزارش روابط عمومی چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر از میان 124‌ اثر متقاضی حضور در بخش ویدئویی جشنواره فیلم شهر، 23‌اثر در گردونه داوری نهایی این بخش قرار دارند. جهانگیر کوثری (کارگردان و تهیه‌کننده سینما)، فرهاد توحیدی (فیلمنامه‌نویس و رئیس هیأت مدیره کنونی خانه سینما)، عبدالحسن برزیده کارگردان و مدیر پیشین انجمن سینمای دفاع مقدس)، مجید جوزانی (مدیرعامل خانه هنرمندان)، مسعود رایگان (بازیگر سینما و تلویزیون) و محمود‌رضا تخشید (تهیه‌کننده سینما و تلویزیون و مدیرگروه فیلم و سریال شبکه3 سیما) داوری این بخش از جشنواره را برای معرفی بهترین فیلمنامه، بهترین کارگردانی و بهترین اثر ویدئویی برعهده دارند.

تشریح جزئیات بخش مستند

در همین حال مسئول بخش مستند چهارمین جشنواره فیلم شهر، جزئیات این بخش را تشریح کرد.علیرضا قاسم‌خان با تشریح اهداف بخش مستند این رویداد هنری، گفت: بخش مستند یکی از بخش‌های اصلی تمامی جشنواره‌های موضوعی است که توانایی تغذیه موضوعات متعدد را دارد. در جشنواره فیلم شهر سعی شده تا تفکر هنرمندان درباره موضوع‌های شهری مورد توجه قرار گیرد و در نهایت ارتباط کاربردی میان آنها، مدیران شهری و شهروندان ایجاد شود. قاسم‌خان به تعداد آثار متقاضی حضور در بخش مستند جشنواره فیلم شهر و منتخبین آن اشاره کرد و افزود: 368مستند کوتاه و بلند به دبیرخانه این رویداد هنری ارسال شد که حضور این تعداد مستند کوتاه و بلند نشان از جذب مناسب فیلمسازان جوان برای دستیابی به اهداف این رویداد هنری دارد.

وی به ترکیب هیأت انتخاب بخش مستند جشنواره فیلم شهر اشاره کرد و یادآور شد: سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد، سعید رشتیان، ناصر صفاریان، حمید سهیلی مظفر و دکتر شهاب‌الدین عادل انتخاب آثار بخش مستند را برعهده داشته‌اند که 18‌مستند کوتاه و 16‌اثر بلند را برای حضور در بخش رقابتی انتخاب و معرفی کردند.مسئول بخش مستند جشنواره فیلم شهر با یادآوری شیوه و معیارهای هیأت انتخاب بخش مستند در بررسی و انتخاب آثار، توضیح داد: هیأت انتخاب این رویداد هنری توجه به اهداف و رویکرد جشنواره فیلم شهر را بیش از هر مسئله دیگری در بررسی آثار مورد نظر داشته‌اند. به گفته وی در میان فیلم‌های منتخب بخش مستند این رویداد هنری عنوان مستندسازان نامی و جوانان، توأمان در کنار یکدیگر آمده است.

قاسم‌خان با تأکید بر اینکه مجموعه فیلم‌های بخش رقابتی فیلم‌های مستند جشنواره فیلم شهر بسیار متنوع هستند به دلایل این مسئله اشاره کرد و گفت: فیلم‌های ارسال‌شده به دبیرخانه چهارمین جشنواره فیلم شهر با رویکرد و نگاه‌های متفاوتی چون دینی و اخلاقی، دوران دفاع مقدس، تاریخی و مسائل زیستی انسان‌های امروز در شهرهای بزرگ و... تولید شده‌اند. مسئول بخش مستند جشنواره فیلم شهر در ادامه، هیأت داوران بخش مستند را معرفی کرد و افزود: رخشان بنی‌اعتماد، مرتضی پورصمدی، سیف‌الله صمدیان، سعید ابوطالب، رضا پورحسین و سیداحمد محیط طباطبایی طی جلسات متعددی در دفتر جشنواره فیلم شهر کاندیداهای خود را مشخص و در روز اختتامیه معرفی خواهند کرد.چهارمین جشنواره فیلم شهر با رویکرد «شهری انسانی برای انسان شهری» تا 31 اردیبهشت‌ماه در تهران و گیلان برگزار می‌شود.

کد خبر 134419

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز