همشهری آنلاین: پیش‌بینی موسسات تحقیقاتی نشان می‌دهد ارزش بازار تلویزیون‌های سه بعدی تا پایان امسال با 5 برابر شدن، حدود 11 درصد از سهم کل بازار تلویزیون‌های مسطح را تشکیل می‌دهد.

3d tv market forcast

به گزارش رویترز، موسسه HIS iSuppi‌ می‌گوید عرضه تلویزیون‌های سه بعدی امسال با افزایش حدود 19 میلیونی به 23.4 میلیون دستگاه می‌رسد. این میزان در سال 2015 به 159 میلیون دستگاه خواهد رسید. به این ترتیب در سال 2015 نیمی از تلویزیون‌های مسطح فروخته شده در جهان، سه بعدی خواهند بود.

در حال حاضر تولید کننده‌های مطرح تلویزیون‌های سه بعدی از جمله سامسونگ، ال جی و سونی امیدوارند فن‌آوری‌های پیشرفته عرضه شده برروی این تلویزیون‌های قدرت رقابت با مدل‌های ارزان قیمت را به محصولات سه بعدی آن‌ها بدهد.

موسسه تحقیقاتی دیگری به نام DisplaySeach هفته گذشته اعلام کرد تا سال 2014 نیمی از درآمد شرکت‌های تولید کننده خود را تشکیل می‌دهد. این موسسه می‌گوید تا آن زمان تولید این تلویزیون‌های از مرز 100 میلیون دستگاه خواهد رسید.

در حال حاضر اکثر تلویزیون‌های سه بعدی از عینک‌های Shutter Glass استفاده می‌کنند ولی پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد این فن‌آوری رفته رفته تا سال 2015 جای خود را به عینک‌های ساده(Passive (FPR می‌دهند.

این امر می‌تواند برای شرکت سامسونگ که بزرگترین تولید کننده تلویزیون‌های سه بعدی مجهز به عینک‌های Shutter Glass است نگران کننده باشد. از طرفی رقیب هموطن سامسونگ، ال جی سرمایه گذاری بزرگی برروی تلویزیون‌های مجهز به فن‌آوری FPR‌ کرده‌است.

ال جی می‌گوید عینک‌های FPR معایب عینک‌های Shutter Glass از جمله سر درد، پایین بودن کیفیت تصویر، وزن و قیمت بالا و همچنین نیاز به شارژ را ندارد.

گفتنی‌است پیشتر سامسونگ تخمین زده بود در سال جاری میلادی حدود 17 میلیون دستگاه تلویزیون سه بعدی تولید خواهد کرد.

کد خبر 134402

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز