یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۹:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: صدها پسر در یک شهر فیلیپین در یک "ختنه‌سوران" یک روزه، به صورت ایمن و رایگان ختنه شدند، تا بر اساس رسوم محلی دوره پیش از نوجوانی را پشت سر بگذارند.

 circumcision

به گزارش آسوشیتدپرس در حالیکه پزشکان این جراحی را برای روی میزهای عمل موقتی درون یک استادیوم ورزشی در شهر ماریکینا در شرق مانیل پایتخت فیلیپین انجام می‌دادند، برخی از پسرها در آغوش مادران‌شان گریه می‌کردند، و برخی دیگر گوشه پیراهن‌شان را به دندان گرفته بودند تا جلوی گریه‌شان را بگیرند. در بیرون اتاق‌های عمل سایر پسران به صف ایستاده بودند تا نوبت‌شان برسد.

مقامات گفتند این رویداد- که در بیانیه‌ای در مطبوعات "ختنه‌سوران" نامیده شده بود- به هدف ترویج ختنه کردن ایمن و وبرای ارائه جراحی رایگان به ساکنان فقیر شهر انجام شد که در غیر این صورت مجبور بودند هزینه‌ای دست کم 40 دلاری را در بیمارستان‌های خصوصی متحمل شوند.‌

مسئول بهداشت شهر، دکتر آلبرتو هاررا، گفت تا میانه بعدازظهر حدود 1500 پسر 9 ساله و بالاتر ختنه شده بودند، و بسیاری دیگر هنوز در صف منتظر مانده بودند.

پسران در آستانه نوجوانی یا نوجوان به طور سنتی در طول تعطیلات مدرسه از ماه مارس تا ماه مه ختنه می‌شوند. این جراحی در مناطق روستایی گاهی بوسیله افراد غیرپزشک و با روش‌های ابتدایی انجام می‌شود. این شهر همچنین امیدوار است رکورد شمار افراد حاضر در یک مراسم ختنه گروهی را بشکند.

معاون شهردار، خوزه فابیان کادیز، گفت: "ما برای کتاب رکوردهای جهانی گینس درخواست فرستاده‌ایم و در حال ثبت همه وقایع هستیم تا بتوانیم همه داده‌ها را برای آنها بفرستیم و امیدواریم که رکورد ما به رسمیت شناخته شود."

نان شهر ماریکینا، که پایتخت کفش‌سازی فیلی‌پین است، در سال 2002 به خاطر ساختن بزرگترین جفت کفش دنیا در کتاب رکوردهای گینس ثبت شد.

کد خبر 134313

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز