همشهری آنلاین: وزیر بازرگانی بر تلاش برای تقویت و شناخت عوامل مؤثر در توسعه تجارت میان دو کشور ایران و تونس از طریق طرح مسایل اقتصادی وتجاری در کمیسیون‏ها تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی وزارت بازرگانی، سید مسعود میرکاظمی در دیدار با منذرالزنایدی وزیر بازرگانی و صنایع دستی جمهوری تونس، ضمن ابراز علاقه‏مندی ایران برای توسعه روابط تجاری، علی‏رغم برگزاری 8 اجلاس کمیسیون مشترک میان دو کشور، اجرایی‏تر شدن مسایل مطرح در این کمیسیون‏ها را ضروری دانست.

وزیر بازرگانی کشورمان با اشاره به ظرفیت های خوب و مناسب موجود، شناخت نیازمندیها و توانمندی‏های  دو کشور را از کالاها و خدمات یکدیگر را لازم و توسعه سطح تبادلات اقتصادی و تجاری را با گسترش روابط بیشتر و نشست‏های متقابل میسر دانست.

وی هم چنین فراهم شدن زیرساخت های ارتباطی را در فعالیت و سرمایه‎گذاری بیشتر بخش‏های خصوصی دو کشور مهم ارزیابی کرد و گسترش ارتباطات بانکی، گمرکی، ارتباطات موسسات استاندارد و برقراری نظام تعرفه‏های ترجیحی را از عوامل مؤثر دربهبود زیرساختها و به تبع آن توسعه سطح روابط تجاری دو کشور دانست.

وزیر بازرگانی تبادل هیأت های تجاری و برگزاری نمایشگاه‏های تخصصی را، از نکات مهم در توسعه سطح روابط تجاری و نیز از راه‏های شناخت توانمندیهای موجود دو کشور خواند.

میرکاظمی با اشاره به 55 میلیارد دلار حجم تجارت غیرنفتی ایران با کشورهای غربی و اروپایی، از علاقه‏مندی کشورمان برای برقراری تبادلات تجاری با کشورهای مسلمان خصوصاً کشور دوست و برادر جمهوری تونس خبر داد.

میرکاظمی از صنایع خودروسازی، ماشین‏آلات و تجهیزات، صنایع غذایی، دارو وتجهیزات پزشکی و صادرات خدمات فنی و مهندسی بعنوان زمینه‎‏های فعالیت جمهوری اسلامی ایران نام برد و از علاقه‏مندی کشورش برای انتقال این فناوری‏ها به کشور تونس و افزایش روابط تجاری خبر داد.

وزیر بازرگانی و صنایع دستی جمهوری تونس نیز در این دیدار با اشاره به وضعیت اقتصادی کشورش خواستار بهره‎گیری از توانمندیهای ایران و افزایش مشارکت و سرمایه‏‎گذاری در زمینه‏های مختلف شد.

منذرالزنایدی ضمن اعلام علاقه‏مندی رهبر و مردم کشور تونس به تحکیم روابط با جمهوری اسلامی ایران از تلاش برای استفاده از کلیه امکانات و توانمندیهای میان دو کشور برای ارتقا سطح روابط اقتصادی و تجاری خبر داد.

الزنایدی با ابراز امیدوری از اینکه برگزاری اینگونه نشست‏‎ها در تحکیم روابط دو کشور مؤثر است، از اعلام آمادگی کشورش برای هرگونه مذاکره در زمینه‏ مسایل مربوط به روابط تجاری و اقتصادی دو کشور خبر داد.

وزیر بازرگانی وصنایع دستی جمهوری تونس با اشاره به اینکه میزان صادرات و واردات نقش مهمی در پویایی اقتصادی کشورش ایفا می‏کند، جمهوری اسلامی ایران را بازار مناسبی برای واردات محصولات تونسی و تونس را دروازه خوبی برای ورود کالاهای ایرانی خواند.

کد خبر 13423

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز