گروه حوادث: دادستان تهران از دستگیری متهم رها کردن سومین بیمار در اطراف تهران خبر داد و افزود: برای تکمیل تحقیقات، بازجویی از بهزیستی و آسایشگاه کهریزک در مورد دلیل نپذیرفتن بیمار آغاز می‌شود.

بیمار رها شده

عباس جعفری دولت آبادی با بیان اینکه پرونده 2 بیمار رهاشده همچنان در حال پیگیری است، گفت: چون این حادثه در منطقه صالح آباد اتفاق افتاده بود، ابتدا پرونده در دادگاه بخش آفتاب تشکیل شد که به‌دلیل عدم‌صلاحیت قضایی، پرونده به دادسرای تهران انتقال یافت. وی افزود: در این دو پرونده راننده کامیون با مشاهده 2بیمار رها شده در زمین‌های کشاورزی منطقه صالح آباد با پلیس تماس گرفته و گزارش می‌دهد که پس از انتقال پرونده به دادسرای تهران، همزمان بازپرس ویژه به محل سکونت بیمار و بیمارستان اعزام شد.

دادستان تهران گفت: یکی از بیماران ادعا کرده بود برای آزمایش به بیمارستان رفته و پس از پرداخت 50 هزار تومان بدون داشتن برگه ترخیص، وی را روز بعد به زیرزمین بیمارستان منتقل کرده‌ و از آنجا با آمبولانس در منطقه نامعلومی رها کرده‌اند که پس از بررسی‌ها مشخص شد بیمار درست گفته است. جعفری دولت آبادی گفت: پس‌از ورود بازپرس به بیمارستان، با حضور وی مخالفت شد درحالی‌که پرونده بیمار روی میز مدیران بود.

دادستان تهران با بیان اینکه 6 متهم اصلی این پرونده با همکاری وزارت بهداشت شناسایی و بازداشت شده‌اند، گفت: 3 متهم از خدمه و راننده و 3 متهم دیگر از مدیران اورژانس هستند. وی افزود: در بازجویی‌ها تمام 6 متهم اقرار کردند و از کرده خود پشیمان شدند و گفتند به‌دلیل نداشتن جا و امکانات مجبور به این کار شده‌اند ولی هنوز بازجویی‌ها برای پیدا کردن نقاط کور و مبهم پرونده ادامه دارد. دولت‌آبادی در مورد تصاویر منتشر شده در رسانه‌ها از 2 بیمار رهاشده گفت: در مورد این تصاویر چند ابهام وجود دارد. نخست اینکه آیا می‌شود این افراد از تخلفشان تصویر گرفته باشند؟

یا اینکه افراد و شهروندانی که این دوبیمار را دیده‌اند برای اثبات گفته‌هایشان عکس گرفته اند؟ آیا این تصاویر با وجود بیسکویت و لیوان آبی که در کنار بیماران است برنامه‌ریزی شده بوده است که دادستانی همچنان در حال پیگیری و تحقیقات روی تصاویر است. دادستان تهران در مورد رهاکردن سومین بیمار در تهران با تاکید بر اینکه این خبر هم صحت دارد، افزود: البته متهم اصلی دستگیر شده است ولی چون سومین بیمار یک پیرزن مبتلا به آلزایمر است روند بررسی پرونده کند‌تر پیش‌می‌رود ولی طبق اظهارات متهم، درمان بیمار تمام شده بود و به‌دلیل اینکه نشانی صحیحی از بیمار در دست نبود متهم 2 بار بیمار را برای تحویل دادن به آسایشگاه کهریزک می‌برد ولی آسایشگاه بیمار را قبول نمی‌کند. جعفری دولت‌آبادی به خبرگزاری مهر گفت: در این پرونده، به سراغ بهزیستی و آسایشگاه کهریزک هم می‌رویم و آنها باید در این مورد پاسخگو باشند.

کد خبر 133800

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز