گروه حوادث: به‌دنبال رها شدن 2 بیمار یکی از بیمارستان‌های دولتی در زمین‌های کشاورزی اطراف تهران، عاملان این اقدام تحت تعقیب دادسرای عمومی و انقلاب تهران قرار گرفتند.

بیماران رها شده

25 فروردین امسال، افرادی که از بزرگراه‌ خلیج‌فارس در جنوب پایتخت عبور می‌کردند با صحنه عجیبی روبه‌رو شدند. آنها 2 مرد بدحال را دیدند که لباس‌ مخصوص بیمارستان به تن داشتند و در کنار زمین‌های کشاورزی رها شده بودند. بنابراین ماجرا را به پلیس 110 و اورژانس اطلاع دادند و دقایقی بعد، ماموران کلانتری 171 و امدادگران اورژانس در محل حاضر شدند. تعدادی از شاهدان به ماموران گفتند لحظاتی قبل آمبولانس یکی از بیمارستان‌ها را دیده‌اند که در این محل توقف کرده و سرنشینان آن، 2 بیمار بدحال را از داخل آمبولانس خارج کرده و بعد از رها کردن در کنار زمین‌های کشاورزی، محل را ترک کرده‌اند.
این در حالی بود که 2 مرد بیمار نیز مدعی بودند به خاطر اینکه پولی برای پرداختن به بیمارستان مورد نظر نداشته‌اند، از سوی پرسنل آنجا به این محل منتقل و در آنجا رها شده‌اند.

سروان زمانی، رئیس‌کلانتری 171 تهران، با تایید رها شدن 2 بیمار در اطراف زمین‌های کشاورزی تهران به همشهری گفت: ماموران کلانتری بعد از اطلاع از حادثه، راهی محلی شدند که بیماران مورد نظر در آنجا رها شده بودند. درحالی‌که هر دو بیمار مدعی بودند در یکی از بیمارستان‌های دولتی تهران بستری بوده‌اند، ماموران با یک پاکت مربوط به نگهداری فیلم رادیولوژی روبه‌رو شدند که مهر بیمارستان مورد نظر روی آن به چشم می‌خورد. بنابراین با مسئولان این بیمارستان تماس گرفتند تا علت رها شدن بیماران را جویا شوند اما آنها ماجرا را انکار کرده و مدعی شدند که هیچ بیماری با مشخصات 2 بیمار یادشده در آنجا بستری نشده و رها شدن این دو بیمار در حاشیه شهر، از سوی آن بیمارستان صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: با این حال لباس‌ها و لوازمی که همراه 2 مرد بیمار بود، نشان می‌داد که آنها از یکی از بیمارستان‌ها به این محل منتقل شده‌اند و به همین دلیل ماموران بعد از انجام وظایف قانونی خود و تشکیل پرونده، بیماران را در اختیار اورژانس قرار دادند.

بدون همراه

بعد از انجام تحقیقات اولیه توسط ماموران کلانتری، هر دو بیمار توسط امدادگران اورژانس به بیمارستان فیروز‌آبادی در شهرری انتقال یافتند و معالجه آنها شروع شد.طبق اطلاعات به دست آمده توسط خبرنگار همشهری، هردو بیمار به‌عنوان بیمار اورژانسی در این بیمارستان پذیرش شده و یکی از آنها عصر همان روز و دیگری نیز چند روز بعد از بیمارستان فیروزآبادی مرخص شده‌ است. براساس این اطلاعات، افراد مورد نظر بدون همراه در بیمارستان پذیرش شده و تحت درمان قرار گرفته بودند.

تحت تعقیب

به‌دنبال انتشار اخبار مختلف درخصوص رها‌شدن 2 بیمار بی‌پول در حاشیه شهر از سوی یکی از بیمارستان‌های دولتی، پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران اعلام کرد: عاملان رها کردن 2 بیمار بی‌پول در کشتزارهای اطراف تهران تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند. براساس این گزارش، در این زمینه پرونده‌ای در دادسرای ناحیه 6 تهران تشکیل شده و تحقیقات برای شناسایی عاملان این اقدام آغاز شده است. از سوی دیگر مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز از دستور ویژه وزیر بهداشت برای تشکیل تیمی به‌منظور پیگیری حادثه رها کردن 2 بیمار در اطراف تهران خبر داد.
حمید حسینی به ایسنا گفت: به دستور وزیر بهداشت، یک تیم ویژه ماجرای رهاکردن 2بیمار را پیگیری می‌کند و اگر تخلف بیمارستان مربوطه در این زمینه اثبات شود به‌شدت برخورد لازم با عوامل آن صورت خواهد گرفت.

وی افزود: وزارت بهداشت از 3روز گذشته برای پیگیری این موضوع بسیج شده و ماجرا را از نیروی انتظامی و بیمارستان‌های مربوط به این موضوع و طبق مدارک موجود، بررسی می‌کند.
مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت تصریح کرد: اظهارنظر درباره این موضوع موکول به نتیجه نهایی تحقیقات خواهد بود که قطعا درباره آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

کد خبر 133266

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز