گروه حوادث: سارق مسلح که به اتهام 2 جنایت تحت تعقیب پلیس بود، پس از 3 سال فرار در یک درگیری مسلحانه کشته شد.

این مرد جنایتکار از سال 66 به اتهام سرقت منزل تحت تعقیب پلیس شهرستان فسا در استان فارس قرار گرفت، او در این مدت چند بار توسط ماموران دستگیر شد تا اینکه چند سال بعد، دست به جنایتی خونین زد؛ جنایتی که باعث مرگ 2 نفر و مجروح شدن 2 نفر دیگر شد. براساس این گزارش، دی‌ماه سال 86، وقتی ماموران پلیس شهرستان فسا در جریان تیراندازی مرگبار در یکی از محله‌های شهر قرار گرفتند، به سرعت راهی آنجا شدند.

بررسی‌ها نشان می‌داد که در جریان این تیراندازی، 2 نفر به قتل رسیده و 2 نفر دیگر نیز به‌شدت مجروح شده‌اند. از آنجا که هیچ ردی از عامل تیراندازی نبود، مجروحان به بیمارستان منتقل شدند تا بعد از درمان، پرس و جو از آنها آغاز شود. مدتی بعد، درحالی‌که حال مجروحان حادثه رو به بهبود بود، بازجویی از آنها آغاز شد و به این ترتیب هویت قاتل فراری فاش شد. یکی از مجروحان به ماموران گفت: عامل تیراندازی مردی به نام ابوالحسن است. از مدتی قبل بین من و دوستانم با این مرد بر سر مسائل مالی اختلاف به‌وجود آمد. روز حادثه، ابوالحسن به بهانه حل اختلافات، ما را به یکی از محله‌های خلوت شهر کشاند. وقتی آنجا جمع شدیم، ناگهان او با اسلحه کلاشینکفی که همراهش بود، شروع به تیراندازی به سوی ما کرد و بعد از خالی کردن خشاب، پا به فرار گذاشت. من و 3 دوست دیگرم هدف اصابت گلوله قرار گرفتیم که متأسفانه در این تیراندازی 2 نفر کشته شدند و من و یک نفر دیگر به طرز معجزه‌آسایی از مرگ حتمی نجات یافتیم.

سارق سابقه‌دار

ماموران که توانسته بودند هویت مرد تیرانداز را شناسایی کنند، تحقیقات برای شناسایی و دستگیری او را شروع کردند. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد که این مرد پیش از این نیز دارای سوابق مجرمانه بوده و یک شرور سابقه‌دار به شمار می‌رود. او در سال‌های 66 و 69، چندین بار به اتهام سرقت از منزل تحت تعقیب پلیس قرار گرفته بود و در سال 85 نیز دست به سرقت مسلحانه خودرو زده بود. بنابراین، جست‌وجو برای یافتن ردی از او ادامه یافت تا اینکه اوایل هفته‌جاری، ماموران به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد جنایتکار فراری بعد از مدت‌ها فرار به فسا برگشته و در خانه‌ای مخفی شده است.

درگیری مسلحانه

ماموران پلیس که سایه‌ به سایه در تعقیب متهم بودند، چند روز قبل او را که سوار بر یک خودروی پژو به سمت فسا در حرکت بود، شناسایی کردند.بلافاصله دستور ایست صادر شد اما متهم که قصد تسلیم شدن نداشت، با سرعت زیادی فرار کرد، عملیات تعقیب مرد جنایتکار شروع شد و دقایقی بعد این مرد برای اینکه ماموران را از تعقیب خود منصرف کند، شروع به تیراندازی به سوی آنها کرد. درگیری مسلحانه پلیس با جنایتکار فراری شروع شد و بعد از چند دقیقه، وی هدف چند گلوله قرار گرفت و در دم کشته شد. بعد از مرگ مرد جنایتکار، ماموران در بازرسی خودروی او 2 قبضه کلاشینکف، 6 خشاب و 152 فشنگ جنگی کشف کردند و جسد وی به پزشکی قانونی انتقال یافت.

کد خبر 132952

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز