سه‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: صدیق تعریف،خواننده نام‌آشنای موسیقی ایرانی که چند روزی مانده به عید به اتفاق گروه نوروز کنسرت« باغ و بهار و آینه » را در چند شهر اروپا اجرا کرده بود از اقبال مخاطبان به کنسرت خود خبر داد.

sedigh tarif

تعریف که چند روزی است از تور کنسرت خود در فرانسه و ایتالیا برگشته است ضمن اعلام این خبر به همشهری آنلاین گفت: برنامه در نظر گرفته شده برای فرانسه  و ایتالیا بود که به دعوت یک مرکز فرهنگی  از فرانسه انجام شده بود ،که در نهایت بعد از دو شب اجرا در پاریس به ایتالیا رفتیم.

به گفته صدیق تعریف گروه نوروز در شهرهای رم،ونیز،میلان و پسکارا اجرای برنامه کردند که با اقبال مناسب تماشاگران و مخاطبان روبرو شد.

گروه نوروز را در این کنسرت صادق تعریف به عنوان نوازنده دف و چند نوازنده جوان دیگر همراهی می‌کردند که آثاری را در دو بخش فارسی و کردی اجرا کردند.

این کنسرت ترکیبی از کارهای قدیمی و تازه آقای تعریف بود که در نغمه اصفهان و مایه دشتی و شور و شوشتری و منصوری( در بخش سنتی با کلام فارسی) و مقامات کردی که عمدتا در مقام شور بود ، اجرا شد.

تعریف در پاسخ به این سوال که دستاورد مهم این سفر موسیقایی چه بود، گفت: به گمان من  بهترین دستاورد این سفر زمینه سازی و رایزنی برای اجرای کنسرت‌های بیشتر در آینده در خارج از کشور بود که  امیدوارم نتایجش را در آینده شاهد باشیم.

تعریف همچنین از انتشار تازه‌ترین آلبومش به نام مهتاب خبر داد که به آهنگسازی حسین یوسف‌زمانی از سوی شرکت سروش و چند روزی مانده به نوروز 90 به بازار موسیقی عرضه شد.

sedigh tarif va norooz

این اثر در قالب ارکستر  سمفونیک و روی شعر معروف مهتاب نیما یوشیج  و  اشعار شاعرانی چون حافظ،سیمین بهبهانی و ...تنظیم و ضبط شده است.

کد خبر 132853
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز