سه‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۷
۰ نفر

گروه ادب و هنر - کامران محمدی: شاید همه آنها که دیروز صبح گذارشان به مجتمع شهید قدوسی افتاده است، هنوز هم گمان می‌کنند لحظاتی از پشت صحنه فیلم آینده سوپراستار سینمای ایران را دیده‌اند اما واقعیت اندکی متفاوت است؛ آنها شاهد پشت‌صحنه نمایشگاه عکس هدیه تهرانی بوده‌اند.

سینما

 نمایشگاهی که با ماجرای جنجالی چک 20میلیون تومانی‌اش، پای او را به دادگاه کشاند...هدیه تهرانی دیروز صبح برای رسیدگی به پرونده چک برگشتی‌اش به دادگاه رفت تا یک بار دیگر، خاطره نمایشگاه عکس یک سال‌ونیم پیش خود را که همان موقع نیز نام او را در صدر اخبار زرد همه رسانه‌های فرهنگی- هنری قرار داده بود، زنده کند. نمایشگاه تهرانی با موضوع آب، آذرماه سال 88 در خانه هنرمندان برگزار شد. وقتی که ناگهان همه هنرپیشه‌ها هوس عکاسی کرده بودند و یکی پس از دیگری، نمایشگاه عکس راه می‌انداختند و البته عکس‌های‌شان هم با قیمت‌های قابل‌توجه خریداری می‌شد. سوپراستار بودن چیز ساده‌ای نیست...

اما هدیه تهرانی که شاید به بهترین بودن عادت کرده است، به نمایشگاه کوچک و مستقلی که می‌توانست با بودجه شخصی‌اش برگزار کند، اکتفا نکرد و... درست همین جا بود که ماجرا اوج گرفت و قصه برای همه جذابیت ویژه‌ای یافت. اسفندیار رحیم مشایی، چهره جنجالی و خبرساز دولت به نمایشگاه تهرانی رفت، تابلو خرید و خیلی زود شایع شد که قرار است از طریق سازمان میراث فرهنگی 20‌میلیون تومان به برگزاری این نمایشگاه کمک کند. 20 میلیون تومانی که ظاهرا کار دست تهرانی داده است...

و اینک ادامه ماجرا

سنگ‌چی، وکیل شاکی هدیه تهرانی در این خصوص گفته است: موکل من (شاکی پرونده) طراح نمایشگاهی است که پارسال هدیه تهرانی به‏پا کرده بود. تهرانی مدعی است توانایی پرداخت این پول را ندارد و سازمان میراث فرهنگی که پرداخت آن را تقبل کرده، باید پول را پرداخت کند. شاکی نسبت به شکایت کیفری اقدام کرده بود که هدیه تهرانی به تحمل یک سال زندان محکوم شد. اما وی به این حکم اعتراض کرد.

سنگ‌چی ادامه می‌دهد: شاکی نسبت به شکایت کیفری اقدام کرده بود، در تاریخ اول اسفند سال گذشته، با حکم دادگاه و توسط کلانتری 123 نیاوران هدیه تهرانی جلب شد و پرونده در شعبه 5 اجرای احکام دادسرای ناحیه 3 ونک بود. به‎همراه مأموران کلانتری به دادسرا و به شعبه بدوی صادرکننده رأی (شعبه 1045) مستقر در مجتمع قضایی شهید قدوسی منتقل شدند که آن روز به حکم، اعلام واخواهی کردند. به گفته سنگ‌چی، قاضی کاظمی که هدیه تهرانی را به تحمل یکسال حبس محکوم کرده، به دادگاه تجدیدنظر منتقل شده و روز محاکمه در آن شعبه دادرسی حضور داشت که برای هدیه تهرانی قرار کفالت صادر کرده است و تهرانی به این شکل از حبس رهایی یافته است. ظاهرا دادرس شعبه با توجه به اینکه چک به‌صورت وعده‌دار صادر شده، هدیه تهرانی را نهایتا تبرئه کرده است. اما طبق روال همه پرونده‌های اینچنینی، شاکی هم به این حکم دوباره اعتراض کرده و حالا پرونده در دادگاه تجدیدنظر استان تهران است.

سنگ‌چی به فارس گفته است: شاکی نسبت به پرونده حقوقی هم شاکی، طرح دعوی کرده بود که هدیه تهرانی به پرداخت 34 میلیون وجه چک و خسارت تأخیر تأدیه، از زمان سررسید تا دادخواهی محکوم شد. بر این اساس هدیه تهرانی نسبت به این حکم هم واخواهی کرده که امروز (سه‎شنبه) جلسه رسیدگی به شکایت حقوقی چک است. اما قسمت جالب‌تر ماجرا، سخنان سخنگوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است. حسن محسنی می‌گوید: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری هیچ قراردادی با این بازیگر نداشته است. بهتر است وکیل شاکی برای پیگیری مطالبات موکل خود به سراغ خود ایشان بروند و اگر مستنداتی دارند حتماً ‌در دادگاه و در سیستم قضایی مطرح کنند. سخنگوی سازمان میراث فرهنگی نسبت به اقدام این وکیل برای طرح این موضوع در فضای رسانه انتقاد کرد و گفت: این ادعاها به جای مطرح شدن در رسانه باید در دادگاه از سوی قاضی مورد بررسی قرار گیرد. دیروز صبح با نظر قاضی پرونده، ختم جلسه رسیدگی به این پرونده اعلام و صدور حکم به آینده موکول شده است.

کد خبر 132836

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز