همشهری آنلاین: چهارمین دوره آموزش و ارزیابی قاریان و حافظان برگزیده مسابقات سراسری قرآن کریم طی روزهای اول و دوم اردیبهشت‌ماه از سوی شورای عالی قرآن برگزار می‌شود.

قرآن

محمدتقی میرزاجانی، مشاور ارتباطات شورای عالی قرآن، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) با بیان این مطلب گفت: پیرو مصوبه کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن کریم، چهارمین دوره آموزش و ارزیابی قاریان و حافظان برگزیده مسابقات سراسری قرآن کریم که سال گذشته موفق به کسب رتبه‌های برتر شده‌اند، برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: این دوره به منظور انتخاب نمایندگان جمهوری اسلامی ایران و آماده‌سازی آن‌ها جهت اعزام به مسابقات بین‌المللی در سال 1390، روزهای اول و دوم اردیبهشت‌ماه در تهران برگزار می‌شود.

مشاور ارتباطات شورای عالی قرآن اظهار کرد: این دوره با حضور استادان برجسته قرائت و حفظ قرآن کریم، توسط دبیرخانه کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن کریم و سازمان اوقاف و امور خیریه، به منظور ارتقای توانمندی، ایجاد آمادگی بیشتر و ارزیابی قاریان و حافظان شرکت‌کننده و در نهایت گزینش بهترین‌ها برای حضور در مسابقات بین‌المللی کشورهای مختلف برگزار می‌شود.

میرزاجانی تصریح کرد: در این دوره نفرات اول تا پنجم رشته‌های قرائت تحقیق، حفظ کل و حفظ 20 جزء قرآن کریم در مقطع بزرگسالان حضور خواهند داشت.

وی در پایان افزود: علی‌اکبر حشمتی، احمد ابوالقاسمی، غلامرضا شاه‌میوه، سیدجواد سادات‌فاطمی، محمدرضا ستوده‌نیا، علی‌اکبر حنیفی، محمدرضا شهیدی‌پور، محمد حاج‌ابوالقاسم، محمدحسین سبزعلی، محمدرضا پورزرگری و محمود لطفی‌نیا استادان این دوره هستند. 

کد خبر 132708
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز