پنجشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۰ - ۰۷:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک باور عمومی درباره اثرات چربی‌‌سوز زغال اخته وجود دارد، اما یک بررسی جدید نشان می‌دهد که شاید این باور عمومی حقیقت داشته باشد.

زغال اخته

به گزارش فاکس نیوز پژوهشگران موادی در عصاره بلوبری (زغال اخته) به نام پلی‌فنول‌ها را بر روی بافت‌های حیوانی در دیش‌های پتری آزمایشگاهی مورد بررسی قرار دادند.

آنها دریافتند که نمونه‌های بافتی که بیشتر از همه در معرض عصاره زغال‌اخته قرار گرفته بودند،‌در اندازه‌گیری بعدی دارای کمترین محتوای چربی‌اند.

شیاوانی موگه، پژوهشگر از دانشگاه زنان تگزاس در شهر دنتون در تکزاس در آمریکا به بررسی این موضوع پرداخت که زغال‌اخته و محتوای پلی‌فنول آن ممکن است تقشی در مقابله با چاقی داشته باشد.

در این بررسی کشت‌های بافتی گرفته شده از موش، از لحاظ اثر پلی‌فنول‌های موجود در زغال اخته بر آنها مودر بررسی قرار گرفت،

نتایج این بررسی که در اجلاس زیست‌شناسی 2011 جامعه تغذیه آمریکا ارائه شد، نشان می‌دهد پلی‌فنول‌ها در این میوه می‌توانند بر سلول‌های چربی اثر بگذارند‌، به طوری که با بالاترین دوز پلی‌فنول شمار سلول‌های چربی تا 73 درص و با کمترین دوز آنها این میزان 27 درصد کاهش یافت.

شیوانی می‌گوید:‌"ما هنوز در حال آزمایش این دوز در انسان‌ها هستیم تا مطمئن شویم که اثرات جانبی بر آنها ندارد و بر آنها موثر است. پژوهش‌های ما در حال حاضر بر  این اهداف متمرکز است و تعیین کردن بهترین دوز برای انسان‌ها برای ما اهمیت دارد."

 

کد خبر 132295

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز