کریم اعظمی: مهدی مهدوی‌کیا، کاپیتان استیل‌آذین هم مثل اکثر بازیکنان این تیم از وضعیتی که در لیگ برتر دارند ناراضی است و در حال سپری کردن یک فصل سخت است.

فوتبال - مهدوی کیا

 او به‌عنوان یکی از بی‌حاشیه‌ترین بازیکنان فوتبال ایران شناخته می‌شود ولی در این فصل حاشیه‌ها و اتفاقات مختلفی را در استیل‌آذین دیده که شاید برایش باور کردنی نباشد.

مهدوی‌کیا به هیچ عنوان فکر نمی‌کرد که این تیم پر مهره دچار چنین وضعیتی شود ولی اتفاقات تلخی برای استیل‌آذین افتاد و حالا این تیم در آستانه سقوط به لیگ دسته اول قرار دارد. بازیکنان استیل‌آذین در هفته‌های گذشته با امیدواری زیادی در مورد ماندن در لیگ برتر حرف می‌زدند ولی حالا امیدهای آنها کمرنگ‌تر از گذشته شده است. مهدوی‌کیا در مورد شرایط فعلی این تیم و مسائل مختلف دیگر به سؤالات همشهری پاسخ می‌دهد.

  • مثل اینکه وضعیت تیم شما کاملاً آشفته است؟

بله، دقیقا همین‌طور است. قبل از بازی با شاهین امیدواری‌های زیادی داشتیم که با شکست دادن این تیم امیدوار به ماندن در لیگ برتر باشیم ولی شکست در این مسابقه همه چیز را در بدترین حالت ممکن قرار داد.

  • قبول دارید که سقوط خواهید کرد؟

نمی‌دانم جواب این سؤال را چطور بدهم.

  • حس خودتان چیست، آیا استیل‌آذین می‌ماند یا اینکه سقوط می‌کند؟

واقعا نمی‌دانم چه جوابی بدهم ولی 5‌بازی باقی‌مانده و ما باید تلاش کنیم. فکر می‌کنم ماندن در لیگ به‌طور کامل دست ما نباشد. منظورم این است که شاید ما در این 5 بازی خوب بازی کنیم و تمام امتیازها را بگیریم اما تیم‌های رقیب هم که خطر سقوط را احساس می‌کنند نتایج خوبی بگیرند.

  • یعنی باید منتظر باخت آنها هم باشید؟

بله. ما باید ببریم و از طرفی رقیبان استیل‌آذین نتیجه نگیرند و با این وضعیت می‌توانیم به ماندن در لیگ برتر امیدوار باشیم. البته می‌دانیم که وضعیت ما خیلی بحرانی‌تر از هفته‌های گذشته است.

  • خیلی‌ها معتقدند مسئولان باشگاه استیل‌آذین در انتخاب مربیان این فصل و حتی عده‌ای از بازیکنان اشتباهات بزرگی را مرتکب شدند. نظر شما چیست؟

من که نمی‌توانم نظر بدهم چون یک بازیکن هستم و هر کس باید در حیطه وظایف خودش حرف بزند. در این مورد باید باشگاه صحبت کند.

  • ولی خیلی‌ها انتظار دارند که شما به‌عنوان کاپیتان استیل‌آذین بگویید که در این فصل چه اتفاقاتی افتاد و چه گذشت که غرق در بحران شدید؟

وقتی در قعر جدول قرار داریم یعنی اینکه همه ما اشتباه کرده‌ایم و این موضوع قابل توجیه نیست ولی من نمی‌توانم در مورد مسائلی که به من مربوط نمی‌شود صحبت کنم. من یک بازیکن هستم و وظیفه‌ام این است که در تمرینات و مسابقات حاضر شوم و به تعهداتی که دارم عمل کنم.

  • اول فصل خودتان تصور می‌کردید دچار این وضعیت شوید؟

راستش را بخواهید خیر. همه ما به قهرمانی فکر می‌کردیم ولی همه چیز برعکس شد.

  • امسال را باید جزو تلخ‌ترین سال‌های بازیگری شما قلمداد کرد. درست است؟

بله، وقتی تیم یک فوتبالیست در حال سقوط است هیچ‌چیز برای او خوشایند نیست.

  • بعد از بازی با شاهین هم 4‌بازیکن تیم شما به‌دلیل بازی ضعیف و کم کاری اخراج شدند. در این مورد چه نظری دارید؟

این تصمیمی بود که سرمربی گرفت و حرفی در این مورد ندارم.

  • آیا همچنان قصد دارید فوتبال بازی کنید؟

متوجه منظورتان نمی‌شوم!

  • یعنی اینکه قصد خداحافظی ندارید؟

من فعلا تصمیمی برای انجام این کار ندارم و همچنان فوتبال بازی می‌کنم.

  • فصل بعد در کدام تیم هستید؟

من هیچ‌وقت قبل از اینکه تیمم را انتخاب کنم حرفی نمی‌زنم. الان هم معلوم نیست که سال بعد در استیل‌آذین باشم یا در یک تیم دیگر.

  • یکی از اتفاقات مهم فوتبال ایران حضور کارلوس کی‌روش در تیم ملی ایران است. شما هم او را یک مربی بزرگ و صاحب سبک می‌دانید؟

کارنامه هر مربی‌ای مطمئنا نشان‌دهنده توانایی‌ها و سبک کار او است. این مربی پرتغالی در دو تیم مطرح اروپا یعنی منچستر و رئال مادرید مربیگری کرده است و در جام‌جهانی هم مربی تیم ملی پرتغال بود. او مطمئنا دستاوردهای مهمی برای فوتبال ما خواهد داشت.

  • شما با مربیان بزرگی مثل بلاژویچ، ایویچ و برانکو در تیم ملی ایران کار کردید و در فوتبال اروپا هم مربیان سرشناسی داشتید. کی‌روش را در مقایسه با آنها چطور می‌بینید؟

نمی‌توانم به همین راحتی در مورد شباهت‌ها یا تفاوت‌ها حرف بزنم ولی این اسم‌هایی که شما گفتید مربیان بزرگی بودند. به هر حال کی‌روش هم سبک خاص خودش را خواهد داشت و باید منتظر کار او باشیم. کی‌روش مربی خوب و بزرگی است که با تیم‌های بزرگی هم کار کرده و من فکر می‌کنم در این مقطع زمانی می‌تواند کمک زیادی به فوتبال ما کند و باعث پیشرفت فوتبال‌ ایران شود. بهتر است اجازه بدهیم او کارش را شروع کند و مشکلی برای این مربی درست نکنیم.

  • حتما در جریان هستید که چند روز پیش سایت فیفا به بررسی بهترین شوت‌های بازی‌های فوتبال در سال‌های گذشته پرداخت و از شما هم نام برد و به گل‌های دیدنی و سرنوشت‌سازتان مقابل چین اشاره کرد. در این گزارش نام شما در کنار نام‌های بزرگی مثل مارادونا، زیدان، بکام و ریوالدو قرار گرفت .

من از این موضوع خیلی خوشحالم شدم. گلی که من به چین زدم و سایت فیفا هم در مورد آن نوشته، یکی از گل‌هایی است که همیشه در ذهنم باقی می‌ماند. آن زمان، سال‌های اولی بود که در تیم ملی بازی می‌کردم و همان گل‌ها کمک کرد که من در تیم ملی بمانم.

  • گل سوم به چین نه‌تنها در ذهن شما بلکه در ذهن خیلی از فوتبالدوستان ایرانی هم مانده چون باعث شد ایران 3 امتیاز با ارزش بگیرد.

خوشحالم که این را می‌شنوم. گل سوم تیم ما توسط من زده شد و بعد از بازی برایم باورکردنی نبود که آن گل‌ها را زده‌ام.

  • در مدتی که در تیم ملی حضور داشتید، گل‌های زیادی زدید. به جز این گل‌ها، کدام گل‌ را از یاد نبرده‌اید؟

گلی که به آمریکا زدم. آن گل هم هیچ وقت از ذهنم پاک نمی‌شود. این 3 گل برایم خیلی خاطره‌انگیز است و هیچ وقت آنها را فراموش نمی‌کنم. یادم می‌آید در بازی با چین که سال‌97 در دالیان انجام شد، من به‌عنوان پیستون راست بازی می‌کردم و مدام در حال رفت و برگشت بودم.

  • 2هفته پیش هم در بازی با سایپا یک گل زیبا زدید که تعریف و تمجید محمد مایلی‌کهن را از شما به همراه داشت.


به هر حال آقای مایلی‌کهن به من لطف دارند که این‌طور صحبت کردند. من همیشه از ایشان به نیکی یاد کرده‌ام و شروع بازی‌ام در تیم ملی را مدیون آقای مایلی کهن هستم. همیشه هم احترام خاصی برای ایشان قائلم.

  • راستی بازی‌های پرسپولیس را دنبال می‌کنید؟

اگر بازی یا تمرین نداشته باشیم دنبال می‌کنم.

  • از باخت تیم سابقت مقابل استقلال ناراحت شدی؟

من پرسپولیس را دوست دارم و خوب درک می‌کنم که هواداران این تیم در مورد دربی چه حسی دارند. در این بازی پرسپولیس تیم برتر میدان بود و موقعیت‌های زیادی داشت که متأسفانه در ضربات آخر دقت کامل را نداشت و باعث شد استقلال از تک‌موقعیتش استفاده کند و بازی را ببرد. من فکر می‌کنم حق پرسپولیس باخت نبود چون خوب بازی کرد.

  • مشکل پرسپولیس چیست؟

به‌نظر من پرسپولیس در ضربات آخر مشکل دارد و باید روی این مسئله کار کند چون تیم خوب بازی می‌کند و موقعیت‌های زیادی به‌دست می‌آورد اما گل نمی‌زند.

  • برخی معتقدند این تیم در آسیا هم شانس صعود ندارد. نظر شما چیست؟

پرسپولیس الان شرایط سختی دارد اما امیدوارم پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا و جام حذفی نتیجه خوبی بگیرد و هوادارانش را شاد کند.

  • این هفته باز هم باید مقابل پرسپولیس تیم سابقتان بازی کنید. چه حسی دارید؟

من پارسال هم مقابل پرسپولیس بازی کردم و این موضوع دیگر طبیعی شده است. من هیچ وقت فراموش نمی‌کنم که در فوتبال از پرسپولیس به خیلی چیزها رسیده‌ام و همیشه این تیم را دوست دارم.

  • مشکلی با علی دایی ندارید؟

از این سؤال‌ها نپرسید. من هیچ مشکلی با دایی ندارم و همیشه او برایم قابل احترام بوده است.

کد خبر 132247

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز