چهارشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: باستانشناسان در مقبره‌ای در چین موفق به کشف 11 ظرف حاوی غذای 2000 ساله شدند.

ظروف باستانی چینی

به گزارش ایسنا به نقل از چاینا دیلی، ظرف‌های غذای کشف شده در این مقبره که به دختر خوانده یکی از مقامات ارشد سلسله امپراتوری‌ «هان» (Han) غربی تعلق دارند، از جنس بامبو بوده و هنوز با گذشت هزاران سال، آثاری از غذاهای درون آن باقی مانده است.

کشف ظرف‌های غذای 2000 ساله در این مقبره در شرایطی صورت می‌گیرد که در ماه دسامبر نیز باستان‌شناسان چینی در جریان کاوش‌های خود در مقبره‌ای چند هزار ساله در شهر «ژیان» در شمال غربی این کشور موفق به کشف یک ظرف برنزی 2400 ساله به همراه چندین تکه استخوان شدند.

این ظرف برنزی در حدود 25 سانتی‌متر ارتفاع داشته و از آن برای تهیه و یا نگهداری نوعی غذا حاوی تکه‌های استخوان که در آب طبخ شده و شبیه به سوپ است، استفاده می‌شده است.

در ماه نوامبر نیز محققین در جریان کاوش‌های خود در مقبره‌ای دو هزار ساله متعلق به امپراتور و ملکه‌ای از سلسله «هان» با قدمتی 2200 ساله به این نتیجه رسیدند که صدف دریایی یکی از غذاهای اصلی امپراتوران چین بوده است.

این مقبره که به امپراتور «جینگ» و همسرش تعلق دارد، در دهه 80 میلادی در پایتخت باستانی «چانگان» در استان «شانکسی» چین کشف شده و محققین با کشف صدف‌های دریایی در این مقبره به این نتیجه رسیده‌اند که صدف دریایی بخشی از منوی غذای امپراتوران تمدن چین باستان بوده، این در حالی است که فاصله دریا تا شهر «چانگان» بیش از هزار مایل است.

کد خبر 132246
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز