چهارشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۰ - ۰۵:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: آکادمی کالج آسم و آلرژی و ایمونولوژی آمریکا (ACAAI) سرماخوردگی و آلرژی دارای علائم مشترکی هستند، و دریافتن اینکه به کدام یک از آنها مبتلا شده‌اید، اولین گام برای اقدام کردن به تسکین دادن این بیماری‌ها است.

allergy

 سرماخوردگی ناشی از بیش از 200 ویروس است که از شخصی به شخصی دیگر انتقال می‌یابد. در مقابل آلرژی از شخصی به شخص انتقال پیدا نمی‌کنند، ناشی از مواد آلرژی‌زایی مانند گرده گیاهی است، که باعث واکنش بیش از حد دستگاه ایمنی می‌شوند.

در بهار، میزان بالای گرده‌های درختان و علف‌ها به عطسه کردن و سایر علائم شبیه سرماخوردگی می‌انجامد.

تنها در آمریکا 60 میلیون آمریکایی دچار التهاب بینی ناشی از آلرژی،‌ یا رینیت آلرژیک، هستند که بیش از همه "تب یونجه" نامیده می‌شود.

ACAAI می‌گوید شماری از راه‌ها وجود دارند که بوسیله آنها می‌توان میان آلرژی‌های بهاره و سرماخوردگی تفاوت گذاشت. سرماخوردگی به طور معمول با انسداد بینی، شروع می‌شود،

تحریک گلو و تب با درجه پایین شروع می‌شود، و به دنبال آن عطسه کردن و آبریزش بینی شروع می‌شود، سپس ترشحات مخاطی بینی غلیظ می‌شوند و اغلب به رنگ زرد یا سبر در می‌آیند. علائم شایع آلرژی شامل عطسه و خارش بینی است، اما ترشحات بینی معمولا روشن و رقیق است.

درد مبهم بدن و تب با احتمال بیشتر بیانگر سرماخوردگی است،در حالیکه خارش چشم‌ها شاهد قوی تری از آلرژی است.

گلودرد و سرفه می‌‌تواند به همراه آلرژی رخ دهد، اما با احتمال بیشتر بیانگر سرماخوردگی است. سرفه کردن در سرماخوردگی شایع است، اما همچنین می‌تواند نشانه‌ای از آسم مربوط به آلرژی به خصوص در کودکان باشد. افراد دارای سرفه مداوم باید یک متخصص آلرژی مراجعه کنند.

HeakthDay

کد خبر 132184

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز