یکشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۰ - ۰۸:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک نظامی پیشین از جناح چپ در انتخابات پرو، پیش افتاده اما نتوانست اکثریت آرا برای برد در مرحله اول را به‌دست بیاورد.

هومالا


او قول داده است توزیع ثروت معدنی این کشور را به نفع فقرا بازبینی کند.

این موضوع جنگ را برای کاندیداهای دیگر سخت کرده چون کسی تا به حال برنامه‌ای جدی معرفی نکرده که بتواند اقتصاد این کشور را دگرگون کند.

افرادی که تا به حال برای رسیدن به دور دوم می‌شود از آنها نام برد کی‌کو فوجی‌موری، دختر 35 ساله رئیس‌جمهور پیشین و زندانی، آلبرتو فوجی‌مورو و پدرو پابلو کوچینسکی 72 ساله اقتصاد‌دان پیشین بانک‌جهانی و سرمایه‌دار در بانک اند.پشت سر آنها الخاندرو تولدو رئیس‌جمهور پرو در سال‌های 2001 تا 2006 قرار دارد.

در بالای فهرست اولانتا هومالا است که با ارائه برنامه و قولش برای کنترل بیشتر دولت بر اقتصاد و کم کردن صادرات گاز طبیعی و ارزان‌تر کردن آن برای مردم پرو، در انتخابات 2006 این کشور توانست به دور دوم برسد و در این مرحله برنده نشد. در این سال آلن گارسیا با کسب 53 درصد آرا دربرابر 47 درصد هومالا برنده انتخابات اعلام شد.

گفته‌می‌شود انتخابات روز یکشنبه 21 فروردین غیرقابل پیش‌بینی‌ترین انتخابات این کشور در طی چند دهه است.دو نفر اول این دور به دور دوم که 15 خرداد برگزار می‌شوند، می‌روند.

طبق آرا نظرسنجی هومالا با 28.1 درصد از 6هزار رای اول است .فوجی‌مورو 21.1 ، کوچینسکی 19.9 و تولدو با 16.8 در رده‌های بعد قرار دارند.

طبق قانون پرو رسانه‌های این کشور از انتشار ارا نظرسنجی‌ها در هفته آخر تبلیغات انتخاباتی منع شده‌اند.

کد خبر 131916
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز