گروه ادب و هنر: روز سه‌شنبه گزارشی با عنوان «نگرانی از خاموشی ارکستر سمفونیک تهران» در همین صفحه به چاپ رسید که در آن با بابک رضایی، مدیرعامل انجمن موسیقی ایران راجع به وضعیت ادامه کار ارکستر سمفونیک تهران صحبت شده بود.

 

گفت‌وگو با بابک رضایی به این دلیل انجام شد که وی سال گذشته به‌جای سرپرست دفتر موسیقی وزارت ارشاد تمام برنامه‌های ارکستر سمفونیک را اعلام می‌کرد. اما پس از انتشار این گزارش، مدیرعامل انجمن موسیقی ایران ترجیح داد که در این زمینه توضیحاتی ارائه دهد؛ البته توضیحاتی که بابک رضایی به آن اشاره دارد، نکاتی است که در گزارش نیز آمده ‌بود؛ خصوصا پرکاری ارکستر سمفونیک تهران در ایام نوروز و اطمینان از اینکه این ارکستر به‌دلیل علایق شخصی وزیر ارشاد، معاون هنری وزیر و مسئولان دیگر هرگز تعطیل نخواهد شد. اما به‌هرحال برای نشان دادن حسن نیت مان توضیحات بابک رضایی، مدیرعامل انجمن موسیقی ایران، که شایعاتی پیرامون رفتن و ماندنش از این سمت شنیده می‌شود را در پی می‌خوانید.

احتراما پیرو درج مطلب «نگرانی از خاموشی ارکستر سمفونیک تهران» که در صفحه ادب و هنر روزنامه مورخ 90.1.16 درج گردیده ذکر مطالب زیر ضروری به‌نظر می‌رسد.اینجانب با اعلام این موضوع که ارکستر سمفونیک تهران در سال 1389 با 33 اجرای موفق بیلان قابل‌قبولی را در کارنامه کاری خود به‌ثبت رسانید و در مقایسه با سال‌های گذشته نیز در روزهای آغازین سال 1390 چهار شب اجرا در برنامه‌های جشن جهانی نوروز آغازگر فعالیت‌های آن می‌باشد.

بر فعال بودن قدیمی‌ترین ارکستر کشور تأکید و حتی در برابر اصرار خبرنگار محترم روزنامه مبنی بر تعطیلی این ارکستر باتوجه به شرایط موجود اعلام داشتم با نظر به دیدگاه‌های وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون محترم امور هنری و مدیران ارشد کشور این موضوع به‌هیچ‌وجه محتمل نبوده و قطعا دفتر موسیقی برنامه‌های آتی ارکستر را تا پایان فروردین اعلام خواهد نمود.

لازم به ذکر است در دهه اخیر سابقه‌ای از اعلام برنامه سالانه ارکستر سمفونیک تهران در فروردین ماه موجود نمی‌باشد و امید است روند ایجاد دلسردی در علاقه‌مندان به هنر موسیقی آن هم در دوره‌ای که بیلان موفقی از عملکرد آن وجود دارد متوقف گردیده، با همکاری در جهت اعتلای برنامه‌های موسیقی کشور به‌جای تیترهای نگران‌کننده که موجب بروز نگرانی در جامعه موسیقی کشور و علاقه‌مندان این هنر فاخر می‌گردد به شکوفایی هرچه بیشتر موجودیت‌های قابل‌اتکای خود در این عرصه همت گماریم.

کد خبر 131661

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز