همشهری آنلاین: معاون سازمان خصوصی سازی با تشریح آخرین وضعیت واگذاری شرکت‌های دولتی از واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در سال جاری خبر داد.

  سید مهدی عقدایی ـ معاون سازمان خصوصی سازی- در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد برنامه واگذاری‌های سال 90 این سازمان گفت: به دلیل اینکه تاکنون قانون بودجه 90 ابلاغ نشده است، لیست واگذاری‌های امسال مشخص نیست و هر زمان که این قانون ابلاغ شد، شرکت‌های قابل واگذاری اعلام می‌شود.

 وی با بیان اینکه سال90 سال واگذاری شرکت‌های نفتی است، خاطرنشان کرد: امسال واگذاری شرکت‌های نفتی و پالایشگاهی از طریق بورس صورت می‌گیرد.

 وی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر چه شرکتی برای ورود به بورس از آمادگی بیشتری برخوردر است؟ اظهار کرد: در حال حاضر پالایشگاه شازند اراک در اولویت واگذاری قرار دارد که منتظریم این شرکت آخرین بودجه و اوراق سهام را به بورس ارایه کند تا نام آن در فهرست شرکت‌های بورسی درج شود.

 معاون سازمان خصوصی سازی در مورد وضعیت واگذاری هلدینگ پتروشیمی توضیح داد: هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس مدارک لازم را ارائه کرده و در نیمه اول امسال قابلیت پذیرش در بورس را دارد.

 وی در ادامه به واگذاری حمل و نقل بین المللی پتروشیمی اشاره کرد و گفت: برای واگذاری این شرکت منتظر تصویب اساسنامه مجمع هستیم تا در هیات واگذاری مورد بررسی قرار گیرد.

 معاون سازمان خصوصی سازی در پاسخ به این سوال که آیا باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در سال90 واگذار می‌شوند یا نه؟ گفت: باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در لیست واگذاری‌های سال 90 قرار دارند ولی برای واگذاری آنها منتظر ارایه گزارش حسابرسی سال 89 هستیم.

 وی اضافه کرد:همچنین باید گزارش بودجه حسابرسی شده امسال این شرکتها مورد بررسی قرار گیرد و توسط مجمع تائید شود تا در صورتیکه حسابها رد نشود، شرایط واگذاری این دو باشگاه فراهم شود.

 عقدایی با بیان اینکه تاکنون مجمع این باشگاه‌ها برگزار نشده است، تصریح کرد: باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در لیست واگذاری‌های امسال قرار دارند و قطعا واگذار می‌شوند.

کد خبر 131378
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز