آیت‌الله العظمی حسین نوری همدانی، با بیان اینکه امروز با مصیبتی بزرگ در کشورهای اسلامی روبه‌رو هستیم و مسلمان کشی بیداد می‌کند گفت: حوزه‌های علمیه و علما باید اقدامی مناسب انجام دهند.

به گزارش رسا، این مرجع تقلید، صبح دیروز در ابتدای درس خارج فقه خود با قرائت آیه استرجاع، به فجایع کشتار مسلمانان در کشورهای اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: در کشور لیبی سلطه گران و دیکتاتور این کشور هزاران نفر را آواره و تعداد زیادی از زنان و کودکان را به شهادت رسانده‌اند. این استاد درس خارج حوزه علمیه قم بیان داشت: امروز کشور بحرین شاهد جنایات آل‌خلیفه با همکاری دولت سعودی است و نتیجه آن صدها زخمی و شهید است.

وی با اشاره به اقدامات وحشیانه در کشور بحرین، اظهار داشت: حمله به بیمارستان‌ها، شکنجه مصدومین و مفقود شدن افراد، از فجایعی است که دامن آل‌خلیفه و کشور عربستان را خواهد گرفت. این استاد خارج حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه احادیث اهتمام به امور مسلمین و دستگیری از مظلومان از روایات موثق و مورد قبول است، گفت: بی‌تفاوتی و سکوت در مقابل ظلم برخلاف اخلاق و آموزه‌های دینی است.

وی با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه و علما باید اقدامی مناسب انجام دهند، بیان داشت: حوزه علمیه چه وقت باید جوش و خروش داشته باشد و تا چه زمانی باید سکوت کند؟ آیت‌الله نوری همدانی اظهار داشت: متأسفانه برخی خودفروختگان در عربستان سعودی، مسلمان کشی را جهاد قلمداد می‌کنند اما آنها باید بدانند که در ریخته‌شدن خون مسلمانان مسئول هستند. وی با تاکید بر اینکه سکوت و بی‌تفاوتی گناه بزرگی است، گفت: روحانیت باید فکری کند و حساس بودن حوزه‌های علمیه را در مقابل ظلم و ستم به‌منصه ظهور برساند.

کد خبر 131303

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز