شنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: فیس‌بوک و بنیانگذار آن مارک زوکربرگ با ادعای غرامت یک میلیارد دلاری روبه‌رو شده است: به خاطر صفحه‌ای بر روی این شبکه اجتماعی به نام "انتفاضه سوم" که آنرا حذف هم کرده است.

facebook intefada

به گزارش خبرگزاری فرانسه فیس‌‌بوک این هفته صفحه "انتفاضه سوم" را که حدود 500000 طرفدار داشت، از دسترس خارج کرد، اما این ادعای غرامت که در دادگاه‌های آمریکا ایراد شده است، مدعی است که این شبکه اجتماعی با واکنش‌نشان ندادن سریع به درخواست‌ها برای برداشتن این صفحه از خود "اهمال نشان داده است."

این شکایت علاوه درخواست جبران خسارت‌ها، از دادگاه خواسته است فیس‌بوک را دادن امکان به ایجاد صفحاتی مانند "انتفاضه سوم فلسطینی‌ها" و عناوین مشابه که از خشونت و کشتن طرفداری می‌کنند، ممنوع کند.

این ادعانامه که نسخه‌ای از آن را وبلاگ تکنولوژی TechChurch به دست آورده است، در دادگاه عالی واشنگتن دی‌سی بوسیله لری کلیمن ایراد شده است، که خودش را به عنوان "شهروندی آمریکایی با تبار یهودی که در موضوعات مربوط به امنیت اسرائیل و همه مردم فعال است" توصیف کرده است.

کلیمن همچنین خودش را بنیانگذار سازمان Freedom Watch می‌خواند، که وب‌سایتش آن را یک گروه طرفدار سیاسی برای حفاظت حریم شخصی، آزادی بیان و سایر حقوق و "حاکمیت ملی ما بر ضد سازمان ملل ناتوان و تحت کنترل دولت‌های تروریستی" بیان می‌کند.

فیس بوک این پرونده را با عنوان "بی‌‌پایه" رد کرده است و گفته است که در این مورد مقابله خواهد کرد.

سخنگوی فیس‌بوک گفت: " با اینکه این شکایت هنوز به ما ابلاغ نشده است، به اعتقاد ما این مورد بی‌پایه است و ما به شدت با آن مقابله خواهیم کرد."

فیس‌بوک سه‌شنبه 29 مارس،‌ چند روز پس از اینکه وزیر دیپلماسی عمومی اسرائیل، یولی ادلشتین، با ارسال نامه‌ای به زوکربرگ خواستار برداشتن این صفحه شد، این صفحه را از دسترس خارج کرد.

فیس‌بوک می‌گوید این صفحه در ابتدا تحمل شد، زیرا "به عنوان فراخوانی برای اعتراض صلح‌آمیز" شروع شد، اما بعد فراخوان صریح به خشونت در آن ظاهر شد و این صفحه به خاطر زیرپا گذاشتن سیاست‌های فیس‌بوک برداشته شد.

کد خبر 131178

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز