پنجشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۰ - ۰۶:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: بجت پاتسولی رییس جمهور کوزوو، بخاطر اینکه مجلس انتخاب او را مغایر با قانون اساسی دانست، روز چهارشنبه از مقام خود استعفا داد.

رییس جمهور کوزوو استعفا داد

به گزارش ایرنا از منابع خبری بالکان، دادگاه قانون اساسی کوزوو با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که تصمیم مجلس کوزوو برای انتخاب 'بجت پاتسولی' بعنوان رییس جمهور با ماده 86 قانون اساسی کوزوو مغایرت دارد.

پاتسولی بعد از دریافت حکم دادگاه قانون اساسی کوزوو مبنی بر اینکه انتخاب وی در پست ریاست جمهوری با قانون اساسی مغایرت دارد، از مقام خود استعفا داد.

پاتسولی ضمن استعفای خود از مقام ریاست جمهوری، گفت که در انتخابات ریاست جمهوری آینده مجددا خود را برای این سمت نامزد می کند.

'ابراهیم گاشی' معاون پاتسولی در جمع خبرنگاران در پریشتینا با اشاره به اینکه پاتسولی به تصمیم قانون اساسی احترام گذاشت ، افزود که پاتسولی در انتخابات جدید ریاست جمهوری خود را نامزد می کند، زیرا وی از مفاد قانون اساسی تخطی نکرده است.

بر اساس قوانین کوزوو، 'یعقوب کراسنیچی' رییس مجلس کوزوو می بایستی وظایف ریاست جمهوری را تا انتخاب رییس جمهور جدید کوزوو بر عهده بگیرد.

بجت پاتسولی رهبر حزب پیمان برای کوزووی جدید در نشست 22 فوریه سال جاری میلادی - 18 اسفند سال 1389- پارلمان کوزوو به عنوان رییس جمهور جدید کوزوو با 63 رای موافق در مقابل چهار رای مخالف انتخاب شد.

براساس قوانین کوزوو، رییس جمهوری با رای اکثریت نمایندگان مجلس انتخاب می شود.

پارلمان کوزوو در فوریه سال 2008 میلای بطور یکجانبه از صربستان اعلام استقلال کرد و تاکنون 75 کشور استقلال آن را به رسمیت شناختند.

کد خبر 131099

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز