همشهری آنلاین: دو گیاهخوار فرانسوی که دختر 11 ماهه‌شان را تنها با شیر مادر تغذیه کرده بودند، سه‌شنبه 29 مارس در شمال فرانسه با اتهام اهمال در تغذیه نوزادشان که به علت کمبود ویتامین درگذشته بود، محاکمه شدند.

infant

به گزارش خبرگزاری فرانسه سرژین و جوئل لو مولیگو، که رژیم گیاهخواری‌ مطلق‌شان مصرف فراورده‌های حیوانی شامل تخم‌مرغ و شیر گاو را برای‌شان ممنوع می‌کرد، در مارس 2008 پس از اینکه در باره بی‌قراری کودک‌شان نگران شدند، با اورژانس تماس گرفتند.

هنگامی که آمبولانس به خانه‌شان در سن- مالویس، دهکده کوچکی در 150 کیلومتری شمال پاریس وارد شد، نوزاد از قبل در گذشته بود.

کارکنان آمبولانس به پلیس اطلاع دادند زیرا کودک رنگ‌پریده و نحیف بود و در مقایسه با میانگین وزن 8 کیلوگرمی برای سنش تنها 5.7 کیلوگرم وزن داشت.

این نوزاد تنها با شیر مادرش تغذیه شده بود که در آن زمان 37 سال داشت.

کالبدشکافی نشان داد که لوئیس دچار نقصان ویتامین A و B12 بوده است که به گفته کارشناسان آسیب‌پذیری کودک به عفونت را افزایش می‌دهد و ممکن است ناشی از رژیم غذایی نامتعادل باشد.

آن- لوره ساندرتو، معاون دادستان در شهر آمینس که محاکمه در آن انجام می‌شود، گفت: "مشکل کمبود ویتامین B12 را می‌توان به رژیم غذایی مادر مربوط دانست."

به این زوج اتهام "اهمال یا محرومیت از غذای منجر به مرگ" وارد آمده است و در صورت محکوم شدن با مجازات 30 سال زندان مواجهند.

کد خبر 131070

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز