پنجشنبه ۴ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر کل امور بین‌الملل جشن جهانی نوروز از قطعی شدن حضور روسای جمهور پنج کشور تاجیکستان، افغانستان، ترکمنستان، ارمنستان و عراق خبر داد.

هفت سین

به گزارش مهر، محمد رضا فرقانی در خصوص حضور سران کشورهای مختلف در جشن جهانی نوروز اظهار داشت: تا این لحظه حضور سران کشورهای تاجیکستان، افغانستان، ترکمنستان، ارمنستان و عراق در سطح روسای جمهور، قرقیزستان در سطح معاون نخست وزیر، قطر در سطح ولیعهد، عمان در سطح وزیر امور خارجه و یکی از مقامات کشور آذربایجان در جشن جهانی نوروز قطعی شده است.

 مدیر کل امور بین‌الملل جشن جهانی نوروز همچنین درباره برنامه‌های جشن جهانی نوروز گفت: ملاقات سران کشورهای اسلامی با رهبر معظم انقلاب، برگزاری اجلاس در تالار وحدت و سخنرانی سران این کشورها پیرامون نوروز ، ملاقات‌های گسترده سران کشورهای شرکت کننده در جشن جهانی نوروز با رئیس جمهوری اسلامی ایران، تصویب بیانیه این گردهمایی و افتتاح دبیرخانه بزرگداشت نوروز در تهران از جمله مهم‌ترین برنامه‌های این اجلاس است.

 وی اضافه کرد: مراسم ویژه‌ای نیز در سازمان ملل برای بزرگداشت نوروز در سازمان ملل از سوی نمایندگی جمهوری اسلامی ایران با همکاری کشورهای تاجیکستان و افغنستان نیز برگزار خواهد شد.

کد خبر 130934
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز