گروه اجتماعی - مینا شهنی: 2 روز دیگر وقت دارید تا کارهای نصفه‌نیمه را تمام کنید، یادتان باشد فقط 2 روز از سال 1389 باقی مانده، پس به دردسرش نمی‌ارزد که کارهای جدید برای خودتان بتراشید؛ همین کارهایی را که تا حالا جلوی رویتان گذاشته‌اید هم اگر انجام بدهید شاهکار کرده‌اید.

سفره هفت سین

واقع بین باشید؛ وقت خانه‌تکانی و دیوار سابیدن و شیشه تمیز کردن تمام شده اگر تا حالا این کارهایتان را انجام نداده‌اید بدانید که اصلا اهل خانه‌تکانی نیستید چون اهالی خانه‌تکانی 2 روز مانده به عید، حداکثر کاری که دارند انجام یک جارو و گردگیری سبکی است که به‌عنوان کار آخرین لحظه گذاشته‌اند پس به‌خودتان زحمت ندهید چرا که به‌نظر می‌رسد یک خانه 50-40 متری را هم نمی‌شود توی یک فرصت 2 روزه تکاند و گذاشت سرجایش؛ بهتر است سر و روی خانه را مرتب کنید و دلخوش باشید و به‌خودتان قول بدهید که برای عید بعدی برنامه‌ریزی بهتری داشته باشید.

تندخویی را کنار بگذارید

لازم نیست به بقیه غر بزنید حتی اگر کارها بر وفق مراد نیست تلاش کنید تند خویی را کنار بگذارید. در لحظه‌های پایانی سال هیچ‌چیز به اندازه بدخلق‌و‌خویی عید را به کام شما و خانواده تلخ نخواهد کرد؛ پس تلاش کنید تا برای مدتی کوتاه آتش‌بس اعلام کنید و بگذارید که خانواده نفسی بکشد، یادتان باشد اگر هم اصرار داشتید که همه کارها را روی سرعت تند انجام دهید این تلاش فقط منجر به اوقات تلخی‌تان خواهد شد و پیش‌بینی این ماجرا چندان سخت نیست که در شرایطی که از همه افراد خانواده می‌خواهید تا در انجام یک خانه‌تکانی سریع تلاش کنند سر سفره هفت‌سین موقع تحویل سال یا همه خواب می‌مانید و یا به همدیگر نگاه زیر چشمی می‌اندازید.

عیدی بخرید

برای کامل شدن شادی عید بهتر است برای کسانی که با شما دور سفره هفت‌سین می‌نشینند هدیه‌های کوچکی بخرید. یادتان باشد بهتر است این 1هدیه‌ها را با توجه به سلیقه افراد تهیه کنید نه اینکه از هر چیزی برای خودتان خواستید یک نسخه هم برای بقیه بخرید به هر حال به این نکته فکر کنید که ممکن است دیگران با شما هم سلیقه نباشند.

اگر حوصله هدیه خریدن هم ندارید لازم نیست راه بیفتید توی مراکز خرید و هر چه دم دستتان رسید بخرید، کادو کنید و بر سر نزدیکان‌تان منت بگذارید که برایشان هدیه خریدید. بهتر است مقداری پول نقد را توی پاکت گذاشته به آنها بدهید تا هم زحمت و رنج کمتری تحمل کنید و هم اینکه نزدیکان‌تان ناچار نباشند با چهره‌های مسخره از کادوهایتان تعریف و تمجید کنند.

یادتان باشد اگر کسی به شما هدیه‌ای داد که دوستش نداشتید اصلا مجبور نیستید که از آن استفاده کنید اما این به آن معنا نیست که از فرد هدیه‌دهنده تشکر نکنید بلکه بهتر است سپاسگزاری را با شرایط کامل به جا آورید و هدیه را با روی باز بپذیرید بعد از این مرحله انتخاب با خودتان است اگر هدیه را دوست ندارید می‌توانید آن را کنار بگذارید و به کسی ببخشید، اصلا هم لازم نیست نگران توضیحی باشید که قرار است به هدیه‌دهنده ارائه دهید؛ می‌توانید بعدها به شکلی کاملا مسالمت آمیز توضیح دهید که گر چه هدیه زیبایی بود اما به کار شما نمی‌آمد و آن‌را به دیگری بخشیدید.

انرژی‌تان را هدایت کنید

در آستانه سال نو بخواهید یا نخواهید انرژی تازه زیادی در خود احساس می‌کنید. خب ممکن است بخشی از این انرژی به شروع فصل بهار و باز شدن یخ طبیعت برگردد به هر حال این انرژی را غنیمت بشمرید و سعی کنید هدایتش کنید، راحت‌ترین و ارزان‌ترین راه هدایت انرژی سال نو این است که یک دفترچه در دست بگیرید و تمام آنچه را که به ذهن‌تان می‌رسد بنویسید و تا آنجا که برایتان ممکن است سعی کنید نوشته‌هایی کامل و دقیق و شفاف داشته باشید.

این نوشته‌ها احتمالا بیشتر شامل آرزوهای کوچک و بزرگ شما خواهند بود. این آرزوها ممکن است از خرید یک دوربین عکاسی تا یک ماشین یا خانه را در خود داشته باشند؛ اصلا به این فکر نکنید که ممکن است در سال آینده توان خرید کدامیک را داشته باشید؛ بگذارید آرزوهایتان به راحتی بر صفحه کاغذ نقش ببندند و بعد به آنها نگاهی بیندازید تا فکری برای برآورده شدنشان بکنید، همه آرزوهای آدم ممکن است در خرید و پس‌انداز خلاصه نشود گاهی آرزو می‌کنید کاش دوستی قدیمی را می‌دیدید و گاهی هم ممکن است آرزو کنید به روستایی بروید که سال‌ها پیش در یک سفر کوتاه آنجا بوده‌اید. گاهی حتی ممکن است آرزو کنید که در سال آینده روزی یک ساعت مطالعه کنید. پس بهتر است همه آرزوهای بزرگ و کوچک‌تان را بنویسید.

تسویه حساب کنید

همیشه دیگران مقصر نیستند این واقعیت را بپذیرید که رفتار دیگران با ما تابع رفتاری است که ما از خود بروز می‌دهیم به این معنا که دیگران رفتاری را در برابر ما در پیش می‌گیرند که خود ما از آنها خواسته‌ایم. اگر کسی از بالا به ما نگاه می‌کند خود ما از آنها خواسته‌ایم. حتی اگر به ما غر می‌زنند یادمان باشد که خود ما با رفتارمان درخواست کرده‌ایم که نیازمند غر شنیدن هستیم.

اگر کسی مدام از ما درخواست‌های عجیب غریب دارد که امکان فراهم کردنش برای ما سخت است و مدام باید به‌خودمان فشار بیاوریم تا خواسته‌ها را عملی کنیم این نکته را به خاطر داشته باشیم که وقتی خواسته‌های غیرمنطقی کسی را جدی گرفته و به آن عمل می‌کنیم نتیجه این می‌شود که فرد درخواست‌کننده مدام به فهرست در‌خواست‌هایش از ما اضافه می‌کند، پس با خودتان تسویه حساب کنید درخواست‌هایی را که مورد علاقه‌تان نیستند جدی نگیرید و به‌راحتی از انجام آنها سرباز زنید؛ شاید در کوتاه مدت نتیجه چندان دلچسبی برایتان نداشته باشد اما اگر کمی صبر کنید می‌بینید که به نفعتان بوده است.

کد خبر 130732

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز