همشهری آنلاین: روی تلفن همراه تان اینترنت دارید اما دستگاه دیگری همراه شما است که اینترنت ندارد. احتمالا آرزو می‌کنید کاش روشی وجود داشت که می‌توانستم اینترنت موبایل‌ را به لپ تاپ بدم.

Tethering

خوشبختانه این کار در تعداد زیادی از تلفن‌های هوشمند جدید امروزی امکان‌پذیر است و به آن تتر کردن(Tethering) می‌گویند. روی این تلفن‌های همراه نرم افزاری نصب شده که می توانند اینترنت خودشان را از طریق Wi-Fi ، بلوتوث و یا کابل یو اس بی به دستگاه دیگری قرض بدهند. دستگاه دریافت کننده اینترنت می‌تواند هر چیزی باشد مانند لپ تاپ، تبلت یا یک تلفن همراه دیگر که اینترنت ندارد. ‏

البته با این اینترنت کند روی شبکه موبایل ایران که دیگر تتر کردن معنی نمی‌دهد. ما هم با شما موافقیم اما تصور کنید که در سفر نوروزی هستید و در وسط جاده نیاز فوری به اینترنت روی لپ تاپ تان دارید. در چنین مواقعی این روش بسیار مفید واقع می‌شود و اگر امتحان کنید با همین اینترنت کند هم می‌شود برخی کارهای ضروری را انجام داد.

حالا این سوال پیش می آید که روی کدام تلفن‌ها می‌توانیم تتر کنیم؟ اگر از یک تلفن اندرویدی استفاده می‌کنید این امکان را به صورت پیش فرض روی آن پیدا می کنید. در طرف دیگر این کار روی آیفون و آی پد هم تا پیش از این با نصب یک نرم افزار امکان پذیر می‌شد. اما با ارایه نسخه ۴.۳ سیستم عامل iOS به صورت پیش فرض به سیستم عامل اضافه شده است. اگر از تلفنی با سیستم عامل سیمبیان هم استفاده می کنید نرم افزاری به نام JoikuSpot برای این کار وجود دارد. ‏

تتر وقتی لذت بخش است که شما روی تلفن همراهتان اینترنت پرسرعت داشته باشید. حتی بعضی از افرادی که به اینترنت موبایل پرسرعت دسترسی دارند از این روش برای تامین اینترنت خانگی شان هم استفاده می‌کنند. اما همانطور که گفتیم در حال حاضر در اپراتورهای موبایل در ایران استفاده از آن نتایج راضی کننده‌ای در اختیارتان قرار نمی دهد.

اما می توانید آن را به عنوان یک امکان که ممکن است در مواقع ضروری به کارتان بیای گوشه ای ذهنتان نگه دارید. آیا شما از این روش برای اشتراک اینترنت با لپ تاپ استفاده کرده اید؟ تجربیات تان را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: narenji.ir

کد خبر 130711

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز