دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۲
۰ نفر

گروه ادب و هنر: پس از آنکه کلیپ‌هایی از جنس سیاساکتی و مستندهای فجیع از چهارشنبه سوری‌های قبلی که در آن نوجوانان و جوانانی در آتش سوخته بودند یا عضوی از بدنشان را از دست داده بودند، چندان کارساز نشد، از سال گذشته رسانه ملی تصمیم گرفت با این پدیده مبارزه فرهنگی کند و درست هنگامی که کوچه‌ها و خیابان‌ها از انفجارها می‌لرزد، فیلم‌های کارتونی و اکشن و سرگرم‌کننده پخش کند تا شاید برخی آتش‌افروزان سرشان به تلویزیون گرم شود و کمتر پا به کوچه بگذارند

برای همین امسال تلویزیون حسابی ولخرجی کرده و تا توانسته، کارتون و فیلم برای چند ساعت بعداز ظهر و شب سه‌شنبه آخر سال تدارک دیده است. در این میان حسابی برای بچه‌ها سنگ تمام گذاشته تا حتی یک دقیقه هم فرصت از پای تلویزیون تکان‌خوردن نداشته باشند. البته بچه شیطون‌هایی که در چهارشنبه‌سوری آتش می‌سوزانند معمولا حوصله تماشای کارتون و نشستن پای تلویزیون را ندارند و بچه‌هایی هم که عشق کارتون هستند زودتر از اینها، فیلم‌های تدارک دیده شده برایشان را دیده‌اند اما به‌هرحال شبکه 2 که حالا شبکه اختصاصی کودک و نوجوان نام گرفته از ساعت14:30 تا 20، پشت سر هم کارتون‌های جذاب پخش می‌کند.

انیمیشن نوستالژیک «رابین‌هود» چراغ اول کارتون‌های سه‌شنبه آخر سال را روشن می‌کند. جدال ابدی رابین هود و ماریان روباه با یک دوجین حیوان اهلی و وحشی دیگر با پرنس چارلز شیر، وزیر هیس افعی و داروغه ناتینگهام خرس برای چنددهمین بار ساعت 14:30 از شبکه 2 سیما روی آنتن می‌رود. بلافاصله پس از آن فیلم سینمایی «میمون‌های فضایی 2» ساعت 15:30 پخش می‌شود. درخلاصه داستان این فیلم به کارگردانی جان اج‌ویلیلمز آمده است: کامت، شخصیت اصلی این قسمت در ایستگاه فضایی کار می‌کند و طبق برنامه قرار است همراه با تعدادی دیگر دوباره سفری را آغاز کند. اما ناگهان متوجه می‌شود که اسم او از لیست افراد پرواز حذف شده است.

بعد از آن فیلم سینمایی اسکاری «داستان اسباب بازی 3» به کارگردانی لی‌یونک ریچ محصول سال 2010 آمریکا ساعت 17 روی آنتن می‌رود. این انیمیشن سومین داستان اندی و اسباب بازی‌های اوست. اندی بزرگ شده و قرار است به دانشگاه برود و باید اتاقش را برای خواهر کوچک‌ترش خالی کند. اندکی پس از پایان این انیمیشن جذاب که هنوز در برخی کشورها روی پرده سینماهاست، فیلم سینمایی «اژدهاتونو چطور آموزش بدین» به کارگردانی دین دبلویس و محصول سال 2010 آمریکا ساعت 18:30 از شبکـه 2 سیما پخش می‌شود. این فیلم نیز یکی از کاندیداهای اسکار بهترین انیمیشن سال بود.

اما تلویزیون که فقط برای بچه‌ها نیست و برای نوجوان‌های پرشر و شورتر که به فیلم‌های اکشن هم علاقه دارند، چند فیلم درنظر گرفته شده تا به جای اجرای عملیات خطرناک در کوچه و خیابان، خیلی بی‌خطرتر و جذاب‌تر آن را از تلویزیون ببینند.فیلم سینمایی «پارک ژوراسیک1» ساعت 18:40 از شبکه 4 سیما پخش می‌شود. این فیلم به کارگردانی استیون اسپیلبرگ درباره پسر یک خانواده محقق است که به همراه دوستش به جزیره‌ای دور می‌رود. اگرچه این فیلم قدیمی شده اما حسن آن در این است که قسمت دوم آن چهارشنبه و قسمت سوم آن پنجشنبه از شبکه 4 روی آنتن می‌رود.

فیلم سینمایی «طعمه» به کارگردانی دارلرودت نیز ساعت 20:45 از شبکه تهـران پخش می‌شـود. داستان این فیلم درمورد خانواده‌ای است که برای تفریح به آفریقا می‌روند و ماشین آنها در بیشه شیرها گیرمی‌افتد و آنها درصدد فرار از آنجا هستند.همچنین فیلم سینمایی «غیـرقابـل ردیابی» به کارگردانی گریگوری هابلیـت ساعت 24 از شبکـه یک سیما پخش خواهد شــد. از سوی دیگر برای دیگرانی که شاید به فیلم‌های ایرانی علاقه‌مند باشند نیز یکی دو برنامه کنار گذاشته‌اند. فیلم تلویزیونی «یک اتفاق ظاهراً ساده» سه‌شنبه ساعت 13 از شبکه 2 سیما پخش می‌شود.

در خلاصه داستان این فیلم به کارگردانی مسعود تکاور و تهیه کنندگی سعید منتظرالمهدی و بازی محمود عزیزی، بهزاد خداویسی، روشنک عجمیان، شهرزاد عبدالمجید و... که برای تنبه بینندگان ساخته شده، آمده است: پسرنوجوانی که از ساکنان یک مجتمع آپارتمانی است، قصد دارد نارنجک دست‌سازی‌ را در محوطه پارکینگ منفجر کند. فیلم سینمایی «داماد خوش قدم» به کارگردانی کاظم راست گفتار و تهیه‌کنندگی محمد کمالی هم ساعت 22 برای یک پایان خوش از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

کد خبر 130472

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز