فرهاد مجیدی زمان مربیگری امیر قلعه‌نویی در استقلال، زیاد فرصت بازی پیدا نمی‌کرد ولی حتی این موضوع هم باعث نمی‌شد تا او لب به اعتراض بگشاید.

فرهاد مجیدی

 آن زمان خیلی‌ها تصور می‌کردند مجیدی دیگر نمی‌تواند مثل روزهای اوج بازی کند ولی با جدایی قلعه‌نویی همه چیز برای این مهاجم عوض شد و کاپیتان استقلال توانست توانایی‌های خود را باز هم ثابت کند. او در سال‌های اخیر جزو تأثیرگذارترین بازیکنان استقلال بوده و در رقابت‌های این فصل هم نمایش بسیار خوبی داشته است. نکته قابل توجه در مورد مجیدی این است که او در 2 فصل اخیر موفق به گلزنی مقابل پرسپولیس شده و در دربی دور رفت امسال هم گل پیروزی تیمش را مقابل حریف سنتی به ثمر رساند تا محبوبیت بیشتری در بین هواداران استقلال پیدا کند. مجیدی در مورد وضعیت خودش، بازی‌های استقلال و مسائل مختلف دیگر به سؤالات همشهری پاسخ می‌دهد.

  • به روزهای پایانی سال 89 نزدیک می‌شویم. امسال برای تو بسیار خوش یمن بود چرا که بازی‌های تأثیرگذاری انجام دادی، گل‌های حساسی زدی و بینندگان برنامه 90 هم معتقدند که مرد سال فوتبال ایران در سال89 هستی. نظر خودت چیست؟

نمی‌توانم بگویم که خوشحال نیستم. قطعا هرکسی که این عنوان را به دست آورد خوشحال می‌شود اما بدون تعارف بگویم که این مسائل را مدیون مردم هستم. آنها همیشه به من لطف داشتند و این برای من خیلی با ارزش است. آنها از سر عشق و علاقه به من محبت می‌کنند و این برای من مهم است.

  • به نظر خودت آیا واقعا مستحق این عنوان بودی؟

ای کاش چنین‌عنوانی به یکی از جوان‌هامی‌رسید. من فکر می‌کنم اگر جوان‌تر‌ها مرد سال می‌شدند خیلی برایم جذاب‌تر بود. هیچ وقت دنبال عناوین نبودم. همیشه با عشق و علاقه بازی کردم و از ته قلب فقط فکر خدمت کردن به استقلال هستم.

  • وقتی به تیم ملی هم دعوت شدی، مدتی بعد خداحافظی کردی و گفتی می‌روم تا جوان‌ها به تیم ملی بیایند. در این مورد بیشتر صحبت می‌کنی؟

دوست ندارم جای کسی را تنگ کنم. آن روزها هم احساس کردم اگر برای تیم ملی بازی کنم جا برای جوان‌ها تنگ می‌شود. همانطور که بارها گفتم بازیکنانی مثل کریم انصاری فرد و محمد غلامی در تیم ملی هستند که آینده درخشانی دارند. اینها می‌توانند به فوتبال کمک کنند. من دیگر به پایان دوران بازی‌ام رسیده‌ام و باید کم‌کم بروم.

  • برای همین گفتی که قصد داری در پایان این فصل خداحافظی کنی؟

من زمانی برای خداحافظی اعلام نکردم و حرف‌های من طور دیگری منتشر شد. این را گفتم که سال‌های آخر فوتبالم است ولی فعلا زمان خداحافظی‌ام مشخص نیست.

  • اما در بهترین شرایط بدنی هستی و شاید بتوانی چند سال دیگر هم در اوج برای استقلال بازی کنی. علت اینکه در اکثر بازی‌ها در اوج هستی چیست؟

هیچ وقت از تمرین فرار نکردم؛ حتی زمانی که خودمان تمرین نداریم می‌روم و تنهایی تمرین می‌کنم. همیشه تمرین کردن را دوست داشتم و به همین دلیل سعی می‌کنم خودم را در بهترین شرایط نگه‌دارم. درواقع برایم خیلی مهم است که با همه وجود برای تیمم بازی کنم. هرگز نمی‌خواهم برای استقلال کم بگذارم.

  • ولی بعد از دربی تا حدودی افت کردی و روند گلزنی‌هایت متوقف شد. البته نیم فصل دوم مجددا به فرم ایده‌آل بازگشتی و با گلزنی به استیل آذین شروع کردی.

هر بازیکنی افت‌و‌خیز دارد. من هم گاهی افت می‌کنم اما به‌طور کلی عملکرد یک بازیکن را نباید با گلزنی سنجید. با این حال من همیشه سعی کردم در خدمت تیم باشم. حتی وقتی می‌بینم دیگر مهاجمان در موقعیت بهتری قرار دارند به آنها پاس می‌دهم.

  • گفته بودی دوست دارم سید صالحی و برهانی گل بزنند. چرا این طور فکر می‌کنی؟

واقعا من هیچ وقت به‌خودم فکر نمی‌کنم. باور کنید هر وقت سیدصالحی و برهانی گل می‌زنند احساس بسیار خوبی پیدا می‌کنم. ما مهاجمان بسیار خوبی داریم. سیدصالحی و برهانی مهاجمان آماده‌ای هستند و من از بازی کنار آنها لذت می‌برم.

  • بعد از اینکه چند بازی را پشت سرهم بردید، 3 بازی در لیگ را با تساوی به پایان رساندید. دلیل این نوسان چیست؟

همیشه نمی‌توان روند بدون نوسان داشت. من فکر می‌کنم تساوی در اصفهان نتیجه بسیار خوبی بود که با تلاش بازیکنان
به دست آمد اما قبول دارم که در دو بازی خانگی مقابل مس و سایپا خوب کار نکردیم. این تساوی‌ها بر می‌گردد به بدشانسی ما، ضمن اینکه نباید فراموش کنیم لیگ هرچه به پایان نزدیک بشود بازی‌ها هم سخت‌تر می‌شود. بازی‌های سخت دیگری هم مانده و اگر ما دقت نکنیم ممکن است بازهم امتیاز از دست بدهیم. باید با همه وجود بازی کنیم و حداقل بازی‌ها خانگی را با برتری خاتمه بدهیم.

  • در هفته‌هایی که ذوب آهن امتیاز از دست داد شما هم امتیاز از دست دادید. فکر نمی‌کنی شانس سپاهان از همه تیم‌ها برای قهرمانی بیشتر است؟

من این طور فکر نمی‌کنم. شانس سپاهان با دیگر تیم‌ها یکسان است. به‌نظر من هیچ تیمی نمی‌تواند خود را از پیش قهرمان بداند. با یک باخت همه‌چیز عوض می‌شود و این طور نیست که با 2تساوی و یک شکست بخواهیم قهرمان لیگ را مشخص کنیم.

  • اما شما با قاطعیت گفتی این استقلال قهرمان لیگ دهم می‌شود؛ حتی دستخط هم دادی و امضا کردی!

الان هم می‌گویم شانس استقلال برای قهرمانی در لیگ دهم از همه تیم‌ها بیشتر است. استقلال کمی بدشانسی آورد وگرنه در همین هفته‌ها صدر جدول را پس می‌گرفتیم. من فکر می‌کنم راه بسیار زیادی تا پایان لیگ مانده و ما بیش از سایر تیم‌ها شانس داریم.

  • فصل قبل شما لیگ قهرمانان را بسیار خوب آغاز کردید اما این فصل نه. دلیل این همه تفاوت چیست؟

ببینید، عده‌ای از بازیکنان ما تجربه آسیایی ندارند و این موضوع در کار ما بسیار تأثیر‌گذار است. استقلال در لیگ قهرمانان آسیا مدعی است و من تصور می‌کنم امسال بهتر از سال قبل نتیجه می‌گیریم. ضمن اینکه نباید فراموش کنیم که گروه ما بسیار سخت است. خیلی‌ها می‌گفتند گروه استقلال راحت است، در حالی که اصلا این طور نیست و ما در یکی از سخت‌ترین گروه‌ها قرار گرفتیم.

  • در نخستین بازی یک گل آسیایی زدی ولی چرا نبردید؟

حیف شد که نبردیم. اگر آن بازی را با پیروزی تمام می‌کردیم گل من هم ارزش پیدا می‌کرد اما در دقایق پایانی ناگهان همه چیز عوض شد و ما برد را با تساوی عوض کردیم. آن شب تا صبح خوابم نبرد. فکر تماشاگرانی بودم که در آن سرما به ورزشگاه آمدند تا برد ما را ببینند اما متأسفانه بازی با تساوی به پایان رسید. اگر چنددقیقه مقاومت می‌کردیم نتیجه چیز دیگری می‌شد اما بدشانسی آوردیم و امتیازها تقسیم شد؛ به‌هر حال این هم یک تجربه بود. نباید دیگر امتیاز از دست بدهیم. من از هواداران می‌خواهم در آستانه بازی با النصر عربستان ما را دعا کنند تا دست پر از عربستان به خانه برگردیم.

  • اما خیلی‌ها نگران بازی در عربستان هستند.

اصلا جای نگرانی ندارد. من به هواداران قول می‌دهم از عربستان دست پر برگردیم. هدف ما کسب پیروزی است. برای شکست دادن النصر به عربستان می‌رویم و با همه وجود بازی می‌کنیم.

  • سال قبل در ریاض 2 گل زدی؛ البته یک گل سالم هم زدی که داور قبول نکرد؟

آن بازی خیلی خاطره‌انگیز بود. حیف که ما نتوانستیم از مرحله حذفی بالا برویم . اگر صعود می‌کردیم به فینال می‌رسیدیم. امسال اما می‌خواهیم ناکامی سال قبل را جبران کنیم. با همه توان و انگیزه مقابل النصر بازی می‌کنیم.

  • بعد از این دیدار هم با صبا بازی دارید؛ پایان سال بسیار پرفشاری در انتظار شماست. آینده را چطور پیش‌بینی می‌کنی چون دربی هم در راه است؟

استقلال همیشه استقلال است. یادم می‌آید فصلی که ما در لیگ، سیزدهم شدیم توانستیم قهرمانی جام حذفی را بگیریم. این نشان می‌دهد استقلال همیشه دنبال به دست آوردن جام است. امسال هم عزممان را جزم کرده‌ایم تا به قهرمانی در لیگ دست‌یابیم. برای رسیدن به این مهم سعی می‌کنیم در بازی‌های آینده حریفان را مغلوب کنیم. در ضمن پیروزی در دربی هم برای خودمان و هواداران استقلال مهم است.

  • این روزها چرا تماشاگران زیادی به ورزشگاه نمی‌آیند؟

همیشه گفته‌ام که استقلال بدون تماشاگران قدرتی ندارد. اگر ما امروز استقلال شده‌ایم به خاطر هواداران است. از آنها می‌خواهم تحت هیچ شرایطی ما را تنها نگذارند و کمک‌مان کنند. ما برای قهرمانی در لیگ روی تماشاگران حساب می‌کنیم.

کد خبر 130429

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز