پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۰:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت اپل با عرضه آی‌پد، یک یک کامپیوتر لوحی جذاب و آسان برای استفاده را با قیمتی معقول به مشتریان ارائه کرد

IPad 2

اپل با ارائه آی‌پد 2 فاصله‌اش را با رقبا بیشتر کرد و با اصلاحاتی که روی این کامپیوتر لوحی انجام داد، به آن جذابیت بیشتری داد.

آی‌پد 2 باریک‌تر، سریع‌تر و اندکی سبک‌تر آی پد یک است. آی‌پد 2 با دوربین برای چت ویدئویی و گرفتن عکس عرضه شده است، در عین حال قیمت آن با مشابه آی‌پد یک و بسته به پیکربندی با قیمت‌های 499 دلار تا 829 دلار عرضه می‌شود.

رقیبان مانند شرکت موتورولا و سامسونگ کامپیوتر لوحی خوب خودشان را بسیاری از همین خصوصیات عرضه کرده‌اند. کامپیوتر جدید Xoom ساخت موتورولا حتی صفحه‌ای با وضوح بالاتر نسبت به آی‌پد دارد. با این وجود هیچکدام از آنها با سادگی، ابداع و سبک آی‌پد نمی‌تواند رقابت کند.

آی‌پد 2 بسیار شبیه به آی‌پد اول است، گرچه باریک‌تر، سبک‌تر است و پشت آن قوس‌دار است.

قطر صفحه نمایش 24.6 سانتی‌متر برای چت ویدئویی ایدئال است. ارائه کامپیوترهای مشابه با دوربین پشتی وجلویی، اضافه کردن دوربین را به آی‌پد 2 ضروری می‌کرد.

هر دو دوربین آی‌پد 2 با برنامه FaceTime اپل برای چت ویدئویی کار می‌کنند، و دروبین پشتی می تواند ویدئوهای با وضوح بالا بگیرد.

من با دوستی از این طریق چت ویدئویی کردم، تصویر خیلی نرمی روی صفحه به نمایش در می‌آمد، گرچه تصویر می‌توانست بسیار واضح‌تر باشد. با دوربین جلویی دوستم می‌توانست مرا ببیند. اگر به دوربین پشتی سوئیچ می‌کردم، می‌توانستم محیطم را به او نشان دهم.

شما می‌توانید عکس‌های ثابت هم با دوربین بگیرید، هر چند با توجه اندازه این کامپیوتر این کار دست و پاگیر است. عکس‌های حاصل هم فوق‌العاده نیست، اما افرادی که علاقمندند از خودشان عکس بگیرند، از دوربین جلویی می توانند برای گرفتن عکس‌های جدید بر پروفایل‌شان در فیس‌بوک‌شان از آن استفاده کنند.

آی‌پد جدید یک تراشه A5 دو هسته‌ای جدید اپل را دارد، که امکان می‌دهد که برنامه‌های اجرایی بسیار سریع‌‌تر از آی‌پد یک به راه بیفتند. در آی‌پد یک هم کاربران احساس کندی نمی‌کردند،‌اما هر چه سریع‌تر بتوانم بازی جدید "گیاهان در مقابل زومبی‌‌ها" اجرا کنم، ‌بهتر است.

آی‌پد 2 نسخه جدید iOS اپل را هم دارد. پردازشگر جدید و سیستم عامل جدید جستجو در اینترنت را بهبود می‌بخشد، و من توانستم با شبکه وای‌فای خانه‌ام با سرعت بسیار بیشتر صفحه‌هایم را بارگذاری کنم. و همچنان که انتظار می‌رفت، ویدئوها با سرعت بیشتر بارگذاری می‌شدند و معمولا بدون خطا جریان می‌یافتند.

نرم افزار جدید به شما انکان می‌دهد موسیقی و ویدئوهایی از مجموعه آی‌تیونز خودتان روی چندین وسیله اپل که روی یک شبکه وای فای هستند، به اشتراک بگذارید. همچنین شما می‌توانید سوئیچ بستن صدا را به عنوان یک قفل صفحه مورد استفاده قرار دهید.

سیستم عامل روزآمد شده در آی‌پد 2، برای آی‌پد یک و دو مدل آخر آی‌فون و آی‌فون لمسی هم به طور رایگان قابل دانلود است.

روز جمعه اپل همچنین نسخه‌های نرم‌افزار تدوین ویدئویی iMovie و نرم‌افزار GarageBands برای ضبط و تدوین موسیقی را برای آی‌پد نیز ارائه شد. من GarageBand (به قیمت 5 دلار) را امتحان کردم و از اینکه چقدر ساده است و چقدر از مزیت صفحه لمسی آی‌پد استفاده می‌کند،‌شگفت‌زده شدم.

اگر به موسیقی علاقمند باشد، می‌توانید گیتارتان را بردارید و صدای‌ آن را آن را با مجموع آمپلی‌فایرها و پدال‌های افکت آن تنظیم کنید. اگر سازی را نمی‌زنید (یا حال برداشتن ساز ندارید)،‌می‌تواند از فهرستی از سازهای مجازی "هوشمند" انتخاب کنید. گیتاری با کورد از قبل تنظیم شده به شما امکان می‌دهد با دست کشیدن روی صفحه گیتار بزنید.

شما می‌توانید درام‌ها را بر اساس اینکه بخواهید چقدر سروصدا باشند و چقدر پیچیده عمل کنند، روی یک گرید تنظیم کنید.
بهترین بخش در موسیقی حساسیت بالای سازهای مجازی است. با زدن انگشتان‌تان روی یک کیت درام مجازی شروع کنید، و می‌توانید طبل‌ها و سنج‌ها را آرامتر یا محکم‌تر بزنید. اگر به سنج در جاهای متفاوت ضربه بزنید صداهای متفاوت ایجاد می‌کنید، و حتی می‌توانید به جای زدن به خود طبل به لبه یک تامبور ضربه بزنید.

به سادگی می‌توانید ترانه‌ها را ضبط و تدوین کنید و بعد یا آنها را ذخیره کنید یا برای دوستی ای‌میل کنید.

هنگام نواختن سازهای مجازی یا پخش سایر موسیقی‌ها روی آی‌پد 2 تمایل داشتم یک بلندگوی دوم وجود داشته باشد،‌اما تنها یک بلندگو در پشت آن وجود دارد. خوشبختانه این بلندگوی منفرد حتی هنگامی که صدا در حداکثر شدت خود است، صدا را واضح پخش می‌کندد.

عمر باتری آی‌پد 2 مانند آی‌پد یک حداکثر تا 10 ساعت است، و با قدرت تمام عمل می‌کند. من هنگام پخش کردن مخلوطی از ویدئو‌های جریان‌یافته از یوتیوب روی شبکه وای‌فای و ذخیره کردن آن روی آی‌پد، توانستم بیش از 10 ساعت از آی‌پد 2 کار بکشم.

بدون شک آی‌پد کامپیوتر لوحی فوق‌العاده‌ای است. با این وجود وارد شدن آی‌پد 2 به بازار به معنای آن نیست که آی‌پد یک را باید آماده انداختن به سطل آشغال کرد. آی‌پد یک هنوز وسیله‌ای فوق‌العاده است، و اکنون با وارد شدن آی‌پد 2 ارزان‌تر شده است.

اما اگر مشتاقید که آخرین و عالی‌ترین وسیله الکترونیکی را داشته باشید، به سراغ آی‌پد 2 بروید. بخت زیادی وجود دارد که آی‌پد 2 بهترین کامپیوتر لوحی باقی بماند- دست کم تا زمانی که آی‌‍‌پد 3 وارد بازار شود.

منبع : آسوشیتدپرس

کد خبر 130171

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز