همشهری آنلاین: "نانی مورتی"، کارگردان نام‌دار سینمای جهان، حق توزیع و پخش جدیدترین ساخته‌ اصغر فرهادی را در ایتالیا خریداری کرد.

سینمای ایران

به گزارش ایسنا،کمپانی "ساچر فیلم" (sacher film ) متعلق به نانی مورتی حق پخش و نمایش عمومی فیلم "جدایی نادر از سیمین" را در ایتالیا خریداری کرد.

این کمپانی تصمیم دارد "جدایی نادر از سیمین" را در ماه ژوئن (خرداد ماه) به‌طور گسترده در سینماهای ایتالیا به نمایش درآورد.

"جدایی نادر از سیمین" که برنده خرس طلای بهترین فیلم و دو خرس نقره‌ای برای مجموعه بازیگران از شصت‌ویکمی جشنواره‌ فیلم برلینن است، طبق برنامه زمانی اعلام شده از روز 8 ژوئن (18 خرداد سال آینده) در سینماهای فرانسه و 14 جولای (4 تیر سال آینده) در سینماهای آلمان اکران عمومی خواهد شد.

این فیلم با بازی لیلا حاتمی، شهاب حسینی، پیمان معادی، ساره بیات، سارینا فرهادی، علی اصغر شهبازی، بابک کریمی، شیرین یزدان بخش، کیمیا حسینی و با حضور مریلا زارعی روایت می‌شود.

کمپانی "ساچر فیلم" در سال 1987 توسط "نانی مورتی"، کارگردان سرشناس ایتالیایی راه‌اندازی شد که با فیلم "اتاق پسر" در سال 2001 جایزه نخل طلای جشنواره کن را کسب کرد.

"مورتی" در سال 1994 با فیلم "خاطرات عزیز" بهترین کارگردان جشنواره کن شد، در سال 2004 جایزه کالسکه طلایی کن را به‌دست آورد و در سال 2009 با فیلم "سوسمار" جایزه "شهر رم" جشنواره کن را گرفت.

مورتی در سال 1986 جایزه خرس نقره‌ای برلین را برای فیلم "توده تمام شده است" کسب کرد، وی در سال 1994 برای فیلم "خاطرات عزیز" جایزه فیپرشی را از جوایز فیلم اروپا گرفت و در سال 1981 برای فیلم "رویاهای طلایی" جایزه ویژه هیأت‌داوران جشنواره ونیز را گرفت.

کد خبر 129936

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز