همشهری آنلاین: کارشناسان بهداشتی تاکید کردند مصرف بیش از 3 تکه گوشت قرمز در روز واقعا در افزایش خطر ابتلا به سرطان روده موثر است.

گوشت قرمز

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، هیات مشاور علمی تغذیه در لندن در همین رابطه دستورالعمل‌هایی را منتشر کرده که برای کاهش خطر بروز سرطان روده تعیین شده‌اند.

روزنامه دیلی میل در گزارشی در این باره آورده است: یافته‌های اخیر در مورد خواص تغذیه‌ای گوشت قرمز متخصصان را دچار سردرگمی کرده و به یک موضوع بحث برانگیز تبدیل شده است.

هفته گذشته انجمن تغذیه انگلیس در بیانیه‌ای ادعا کرد که اکثریت افراد بالغ در این کشور در حد سالم و بی‌خطری از گوشت قرمز استفاده می‌کنند و رابطه قطعی بین مصرف این گوشت و بروز سرطان وجود ندارد. اما از طرف دیگر دولت این کشور اصرار دارد افرادی که روزانه 90 گرم یا بیشتر گوشت قرمز و فرآوری شده می‌خورند باید مقدار آن را در رژیم غذایی روزانه خود کاهش دهند.

هم اکنون هیات مشاور علمی تغذیه در این کشور تاکید کرده است که کاهش متوسط مصرف این محصول پروتئینی تا 70 گرم در روز می‌تواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد.

کارشناسان این مرکز تاکید کردند: گوشت‌ قرمز حاوی موادی است که با بروز سرطان روده در ارتباط است. صندوق جهانی تحقیقات سرطان نیز توصیه می‌کند که مصرف گوشت قرمز به 500 گرم گوشت پخته یا حدود 700 تا 750 گرم گوشت خام در هفته کاهش پیدا کند.

 

کد خبر 129351
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز