همشهری آنلاین: نمایشگاهی از 10 زن نقاش ایرانی به همت گالری الهه و "فری ملک مدنی " 13 اسفند در بروکسل بلژک برگزار خواهد شد .

نمایشگاه

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین،"10 زن نقاش ایرانی پس از 10سال» عنوان این نمایشگاه است که برای نخستین بار در سال 2001 در سالن ژیل بروکسل برگزار شد و اسفند سال جاری دومین دوره نمایشگاه پس از 10 سال با نمایش 3 تا 4 اثر از فیروزه امینی، آریا اقبال، مینا غازیانی، مریم خزاعی، معصومه مظفری، فرح اصولی، منیژه رحیم تبریزی، مریم شیرین لو و مریم هاشمی در بلژیک برپا می گردد.

در این نمایشگاه نگاهی به نقاشی های این هنرمندان پس از 10 سال صورت می گیرد تا سیر تحول آثار آنان را با توجه به تحولات و اتفاقات هر روزه در دنیا و ایران بررسی کنند.

در حاشیه این نمایشگاه فیلم مستندی از هر یک از هنرمندان در خصوص روند تغییر آثارشان ونقاط موثر دراین تغییر تهیه و در در طول نمایشگاه به طور مداوم پخش می شود و در کنار نمایشگاه جلسات نقد و بررسی این آثار وبه طور کلی روند رو به رشد هنر ایران برگزار خواهد شد.

در دوراول این نمایشگاه در سال 2001 که با استقبال قابل توجهی رو به رو بود نقاشی های هنرمندان جوان در کنار با تجربه ترها در سبک های فیگوراتیو ، آبستره، مینیاتور و ... نمایش داده شد.

خلاقیت هنرمندان زن ایرانی از نظر مخاطبان بلژیکی بسیار قابل تحسین بود چرا که آنها با نقاشی ایران زیاد آشنایی نداشتند و تصور نمی کردند که زنان ایرانی در زمینه نقاشی تا این حد حرفه ای بوده و بتوانند در سطح جهانی به رقابت بپردازند.

در دوره نخست نیز در حاشیه مراسم فیلمی از این هنرمندان که در کارگاه کارشان تهیه شده بود وهر یک در خصوص تجربیات، دل مشغولی ها، ایده ها ، سبک و نقاط موثر در کارشان صحبت می کردند ، به طور مداوم پخش می شد.

 نمایشگاه"10 زن نقاش ایرانی پس از 10 سال" توسط گالری الهه از 13 تا 23 اسفند ماه در بروکسل بلژیک برگزار می شود .

کد خبر 129273

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز