شنبه ۷ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: فیلم"خدایان و آدم‌ها" که داستان آن به معمای حل نشده قتل کشیش‌های فرانسوی در جریان درگیری داخلی و بیرحمانه الجزایر در دهه 1990 می‌پردازد، موفق شد جایزه اسکار فرانسه را از آن خود کند.

سینمای جهان

 به گزارش ایلنا، علاوه بر این،"رومن پولانسکی" کارگردان لهستانی و فیلم سینمایی "شبکه اجتماعی" ساخته دیوید فینچر نیز با دریافت جایزه سزار مورد تقدیر قرار گرفتند.

فیلم "خدایان و آدم‌ها" که براساس ماجرای واقعی آخرین روزهای زندگی 7  کشیش فرانسوی در الجزایر ساخته شده، در مجموع 3  جایزه سزار را دریافت کرد.

این فیلم همچنین جایزه بهترین موسیقی متن را به دست آورد و مایکل لونزدِیل نیز برای بازی‌اش در نقش یک پزشک جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را از آن خود کرد.

پولانسکی برای ساخت فیلم "نویسنده پشت پرده" جایزه بهترین کارگردان را به دست آورد. این فیلم در مجموع 4 جایزه سزار را از آن خود کرد.

پولانسکی سال گذشته را در کشور سوئیس در بازداشت خانگی به سر می‌برد ولی از بازگشت به کشور آمریکا در ارتباط با جرمی که در سال 1977 در این کشور مرتکب شده بود، خودداری کرد.

"کوئنتین تارانتینو" کارگردان ایتالیایی تبار و سازنده فیلم‌هایی چون "پالپ فیکشن" و "جکی براون" یک سزار افتخاری دریافت کرد.

جایزه سزار بهترین فیلم خارجی هم به "شبکه اجتماعی" که نامزد جایزه اسکار نیز شده، تعلق گرفت.

کد خبر 129184

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز