همشهری‌آنلاین: نخستین نمایشگاه بین‌المللی نقاشی، با عنوان از پرسپولیس تا خلیج فارس، در تالار وحدت تهران گشایش یافت.

painting

به گزارش واحد مرکزی خبر، دبیر سمپوزیوم بین‌المللی نقاشی در مراسم افتتاح گفت: در این نمایشگاه 54 اثر در سبک‌های مدرن و انترسیونیسم، از 18 نقاش خارجی و داخلی به نمایش گذاشته شده است.

احمد وکیلی افزود:  9 نقاش از اروپا و آمریکای جنوبی و 9 نقاش با تجربه هم از کشورمان، در سفری 16 روزه هنر و تمدن ایران زمین را به تصویر کشیدند.

وی گفت: این نقاشان در قالب کاروانی به شیراز اعزام شدند و از نقش رستم، پاسارگاد و پرسپولیس بازدید کردند و از آنجا به سواحل خلیج فارس در بندرعباس و جزیره قشم رفتند.

وکیلی گفت: این هنرمندان مشاهدات خود را در قالب نقاشی خلق کردند.

وی افزود: این نمایشگاه، ابتدا به مدت سه روز در بندرعباس گشایش یافت و سپس به تهران منتقل شد.

وکیلی تعامل دوستانه میان هنرمندان نقاش ایران و هنرمندان سایر کشورها و معرفی عمق فرهنگ و هنر ایران زمین و توانمندی هنرمندان کشور را هدف اصلی برپایی این نمایشگاه بین المللی نقاشی بیان کرد.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این مراسم، نقاشی را هنری ارزشمند توصیف کرد که افتخارات و تاریخ گوهربار کشورمان را از گذشته های دور به نسل امروز منتقل کرده است.

حمید شاه آبادی افزود: سرگذشت دوران گذشته در قاب تصویر به ما منتقل شده که مفاهیم ناب فرهنگی ، ویژگی ها و خصایص ایرانیان را به ارمغان آورده است.

شاه آبادی ابراز امیدواری کرد: با زبان بی بدیل نقاشی بتوانیم افتخارات این مرز و بوم را به دنیا عرضه کنیم.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آموزش و انتقال این هنر ارزشمند به نسل جدید، بسیار حائز اهمیت است و امیدواریم دست اندرکاران بیش از گذشته در این زمینه فعالیت کنند.

نخستین نمایشگاه بین‌المللی نقاشی در تالار وحدت تهران از امروز به مدت سه روز، برای بازدید علاقه مندان در صبح و بعدازظهر برپاست

کد خبر 129114

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز