گروه اقتصادی: استیضاح وزیر نیرو دیروز در پایان جلسه علنی مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد.

به گزارش همشهری، درخواست استیضاح وزیر نیرو به امضای 45 نفر از نمایندگان مجلس رسیده‌است اما شواهد نشان می‌دهد فضای مجلس برای استیضاح مجید نامجو که این ‌روزها وزارتخانه متبوعش به‌شدت درگیر اجرای قانون یارانه‌ها و همچنین خشکسالی بی‌سابقه است چندان آماده نیست و به‌نظر می‌رسد درصورت قطعی شدن استیضاح و پس‌گرفته‌نشدن امضاها از سوی نمایندگان، نامجو برای کسب اعتماد مجدد مجلس شرایط سختی نداشته ‌باشد.

از سوی دیگر، نام نمایندگان تاثیرگذار مجلس هم در فهرست امضاکنندگان طرح استیضاح دیده نمی‌شود؛ چر اکه مجلس به تازگی یکی از وزیران اقتصادی و به عبارتی زیربنایی دولت را از قطار دولت پیاده کرده است. پیش‌بینی کارشناسان این است که اگر وزیر نیرو هم استیضاح شود، شاید شرایط برای حذف و ادغام یک وزارتخانه دیگر و این‌بار وزارت نیرو که این روزها انگیزه ادغام آن با وزارت نفت بالارفته است، فراهم شود.

فقدان مدیریت و برنامه‌ریزی برای تصدی این وزارتخانه مهم، عدم‌رعایت عدالت و ادغام تبعیض‌آمیز در مناطق مختلف کشور، عدم‌اجرای تعهدات ارائه‌شده در گزارش برنامه کاری وزیر در زمان رأی اعتماد و طولانی شدن اجرای مصوبات دولت و تعهدات وزارت نیرو برای اجرای سدهای آبرسانی و فاضلاب‌ها از جمله محورهای این طرح استیضاح ‌است. همچنین فقدان برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی در طرح‌های آبرسانی و تأمین برق شهری و روستایی و طولانی شدن اجرای سدها و آبرسانی و مشکلات متعدد مردم و تضاد درون وزارتخانه از دیگر محورهای این طرح استیضاح اعلام شده است.

کد خبر 129067

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز