همشهری آنلاین: رئیس هیئت مدیره انجمن سفال و سرامیک گفت: با توافق سازمان زیباسازی شهرداری تهران و انجمن سفال و سرامیک،‌ همه آثار سرامیکی سطح شهر تهران مورد کارشناسی و ارزیابی دقیق قرار خواهند گرفت و شناسنامه‌دار خواهند شد.

سفال سرامیک شهری

 به گزارش فارس، بهزاد اژدری رئیس هیئت مدیره انجمن سفال وسرامیک گفت: به دنبال برپایی نمایشگاه «سفال و سرامیک در فضای شهری» که در نگارخانه برگ برگزار شد، سازمان زیباسازی شهرداری تهران 17 اثر از 14 هنرمند را برای نصب در فضای شهر تهران خریداری کرد که برخی از این آثار آماده بود و برخی دیگر که ماکت بود، برای خرید سفارش داده شد.

اژدری همچنین از توافق سازمان زیباسازی شهرداری تهران با انجمن سفال و سرامیک خبر داد و گفت: ارتباط کارشناس محوری میان انجمن و سازمان زیباسازی در حال شکل گیری است و سازمان این انجمن را به عنوان یک نهادی که شایسته ارزیابی آثار سرامیکی شهری است شناخته و به کار می‌گیرد.

وی درباره نحوه این همکاری توضیح داد: با همکاری میان سازمان زیباسازی شهرداری تهران و انجمن سفال و سرامیک، کارشناسی آثار سرامیکی برای نصب در فضای شهری به این انجمن سپرده شده است و همچنین آثاری که تاکنون در فضای شهری نصب شده‌اند مورد ارزیابی و کارشناسی دقیق قرار خواهد گرفت.

اژدری از شناسنامه‌دار کردن همه آثار سرامیکی سطح شهر تهران و مترو خبر داد و گفت: برای همه آثار سرامیکی نصب شده در سطح شهر تهران و مترو شناسنامه هنری و فنی تهیه خواهیم کرد و با توجه به این که مسئولیت زیباسازی مترو تهران به سازمان زیباسازی شهرداری تهران واگذار شده است، از این پس آثاری که در مترو تهران نصب می‌شوند نیز مورد کارشناسی دقیق قرار خواهد گرفت و آثار نامناسبی که تاکنون در مترو و سطح شهر نصب شده‌اند نیز به مرور از روی دیوارها پایین آورده می‌شود.

وی افزود: بخشی از این آثار نامناسب در مترو به دلیل کیفیت نامناسبی که داشته‌اند در حال تخریب است که با ساخت آثار هنری درخور جایگزین آثار نامناسب مترو خواهد شد.

این هنرمند سفالگر همچنین از وقوع این مشکلات و معضلات در متروهای دیگر شهرهای ایران ابراز نگرانی کرد و گفت:‌ امیدوار هستیم که پیش از وقوع این مشکلات در زمینه سفال و سرامیک شهری، کارشناسی لازم در این زمینه صورت گیرد.

بهزاد اژدری در بخش دیگری از سخنانش از انتخاب آثار برتر سرامیکی در سطح شهر تهران خبر داد و گفت: 20 اسفندماه آثار برتر سرامیکی نصب شده در سطح شهر با کارشناسی انجمن سفال و سرامیک معرفی خواهند شد و جوایزی از سوی سازمان زیباسازی به آ‌ن‌ها تعلق خواهد گرفت.

رئیس هیئت مدیره انجمن سفال و سرامیک درباره روند جایگزینی آثار سرامیکی هنری شناسنامه‌دار با آثار نامناسبی که تاکنون نصب شده است گفت:‌ برداشتن همه این آثار نامناسب به یکباره هزینه بسیار زیادی را به سازمان زیباسازی متحمل خواهد کرد.

بنابراین برنامه‌ریزی به گونه‌ای است که ابتدا آثار هنری خوب ساخته شوند و بعد به مرور جایگزین آثار نامناسب شود که به نظر من اگر هر سال 10 اثر را بتوانیم جایگزین کنیم خود پیروزی است.

وی درباره آمار آثار نصب شده در سطح شهر تهران گفت:‌ متأسفانه آمار دقیقی از این آثار در دست نیست ولی با طرح شناسنامه‌دار کردن این آثار از سوی انجمن سفال و سرامیک، به نوعی کار آمارگیری این آثار نیز انجام خواهد شد.
اژدری گفت:‌ کار شناسنامه‌دار کردن آثار سفال و سرامیک از امسال آغاز می‌شود.

وی همچنین درباره برگزاری نمایشگاهی که قرار بود اسفندماه در فرهنگسرای نیاوران با موضوع سرامیک هنری و کاربردی برگزار شود، گفت: متأسفانه این نمایشگاه به دلیل عدم تأمین بودجه مورد نیاز آن از سوی وزارت ارشاد، برگزار نخواهد شد.

 

 

کد خبر 129018

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز