همشهری آنلاین: نشریه سینمایی «اسکرین دیلی» با تمجید از «جدایی نادر از سیمین» نوشت:«اصغر فرهادی با این فیلم به جمع کارگردانان معاصر جهان پیوست.»

جدایی نادر از سیمین

به گزارش ایسنا، فیلم «جدایی نادر از سیمین» که جدید‌ترین ساخته‌ اصغر فرهادی است، با نمایش در بخش رقابتی شصت‌ویکمین جشنواره‌ فیلم برلین یکی از نامزد‌های اصلی دریافت جایزه‌ خرس طلا است که امروز 30 بهمن ماه اعطا خواهد شد.

«لی‌ماشال» منتقد نشریه‌ اسکرین دیلی، در نقد فیلم «جدایی نادر از سیمین» نوشت:«این درام اجتماعی و اخلاقی تحسین‌برانگیز که جامعه‌ امروز ایران را به تصویر کشیده است، دنباله‌ فیلم «درباره‌ الی» است که اصغر فرهادی را به ردیف فیلمسازان سرشناس معاصر دنیا رسانده است. تمام آنهایی که می‌خواهند بدانند سینمای امروز ایران در چه شرایطی قرار دارد، باید این فیلم را ببینند.»

این نشریه در ادامه آورده است:«فرهادی در فیلم جدید خود بر روی داستانی دست گذاشته است که نه تنها درباره‌ مردان و زنان، کودکان و والدین، عدالت و مذهب است، بلکه پرسش‌های جهانی و موضوعات حساسی چون مسوولیت‌پذیری، لزوم بیان حقیقت را مطرح می‌کند و این نکته را پررنگ ساخته است که خط میان انعطاف‌پذیری، خودخواهی و زورگویی تا چقدر می‌تواند باریک باشد.

سرعت پیشرفت داستان فیلم ما را به یاد فیلم‌های کلاسیک آلفرد هیچکاک می‌اندازد. نقطه‌ چشم‌گیر این فیلم نحوه‌ کنترل سرعت طرح داستان است.»

اسکرین دیلی در مقایسه‌ ساخت جدید فرهادی با «درباره‌ الی» پیش‌بینی کرد که «جدایی نادر از سیمین»نسبت به «درباره‌ الی» در سطح جهانی به موفقیت تجاری زیادتری برسد.

 این نشریهمچنین یادآوری کرده است که نقش‌آفرینی‌های باور‌پذیر از تیم بازیگران قوی از جمله دو کودک بازیگر و فیلمبرداری عالی به نقاط مثبت این فیلم افزوده است.

 

کد خبر 128658

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز